Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Mer i Der Standard: http://derstandard.at/?url=/?id=3186425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Oops, disse oppslagene har JFJ kommentert her i tråden, da de ble lagt ut i Østerrike, som feilinformasjon fra turistsjefens side. Falsk alarm, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Her er min kommentar til reportasjen.Den kom også på trykk i Der StandardTHE NORWEGIAN KÖHLER FAMILY WILL TAKE DNA IN AUSTRIA I am the man who represents the Norewian Køhler-Family. I am shocked about the information that Mister Andreas Murray in Gmunden has said.He says that we are going to close the case Køhler/Johann Orth , and not take DNA because it is expensive.This is not true, and I am going to contact all the big newspapers in Austria and give them the rigth kind of information.It is important that the Austrian Newspaper contact me before they give statements about what is happening in Köhler/Orth case.I got a phonecall from OØ NACHTRICTHEN yesterday.They will set the truth on print in the newspaper.WE ARE NOT CLOSING THE CASE.DNA WILL BE TAKEN IN AUSTRIA. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Jeg fikk for noen dager siden opplyst at det var folk som kom til å kontakte Harald Søren Storaker.De var ikke blide.Men jeg har ikke ønsket å blande meg inn i det. Enhver har ansvar for sine egne ting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest E. Heindl Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Johann synes å ha vært svært mye på farten rundt om i Europa etter at han forsvant fra Schloß Orth den 7. oktober 1889. Weissensteiners biografi leverer massevis av godt dokumentert material, men det er ikke mulig å legge dette ut her.Mvh. Eili Heindl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Rigmor Waler Iversen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Vil bare gjøre oppmerksom på at opplysningen fra almanakken om identitetsskifte i 1881, er ført opp under feil årstall i oversikten.Eili (2405) Du har kanskje noe å gjengi fra boka vedrørende 1881, og kanskje noe av det som står fra hans giftermål i desember 1889, og fram til seilasen skjer i juli 1890?Ellers mener jeg at Harald Storaker må ha lov til å få ha sine egne meninger om saken. Sirkusarenaen og manesjen i Østerrike har utelukkende vært presentert av JFJ og Alexander Hugo Køhlers etterkommere.Det må være lov å gjøre oppmerksom på at andre slektsforskere i Norge har et annet syn på saken.Harald har ihvertfall vært tøff nok til å stå fram med fullt navn.Mvh og *Smil* fra Rigmor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan I. Borgos Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Det er forstemmende at anonyme trusler blir brukt som pressmiddel i denne saka. Det er også oppsiktsvekkende at en så sentral aktør som JFJ ikke frarår folk å gjøre dette når han får vite om planene deres i forkant. Å si at 'De var ikke blide' er langt på vei å unnskylde slike feige metoder, dessuten røper JFJ at han trolig veit hvem som ringte Harald Storaker. Da blir det for lettvint å si 'Enhver har ansvar for sine egne ting'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Ikke ante jeg da jeg begynte med slektsleting for 4-5 år siden, at man brukte mafiametoder for å true dem man var uenige med. feigt!...men det er vel gjerne slik når man selv slipper opp for argumenter.JFJ visste om det og bifallt det med sin taushet.Jeg er dypt sjokkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørn Davidsen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Til (2391) og (2404): Det er jo ikkje fyrste gongen vi opplever trugsmål frå den kanten. I ein tidlegare debatt gjorde eg kjend ein sms frå eit menneske som eg den gongen spora til adressa Sør-Audnedal. Det er tydeleg at sanninga ikkje er velkomen alle stader. Men for å seia det med Jakob Sande: 'Sjølve opphavet til synda ...', ja den er å finna hjå Asbjørn Karlsen og JFJ som har vrengt på årsatalet 1881 til 1891 i eit forsøk på å få draumen (ikkje om Elin, men) om eit slott - til å gå i hop. Det har dei til no ikkje klart. Og det er tydeleg at eikvar innvending mot deira himmelrop, ikkje må tilflyta den utenlanske pressa. Det kan jo øysdeleggja visjonen om å få nokre habsburgarar til å gje blod til DNA-testen ut på våren (kvifor vente så lenge, forresten? - blod er blod).JFJ, eller kven det no måtte vera: Spar oss for slike trugsmål for framtida. Det er du (og Asbjørn Karlsen) som har fått andre til å gripe fatt i denne saka. Då får de tola det som kjem fram. Og meire vondt er i vente. Köhler var nemleg ingen 'engel', skal vi tru sakspapira. Men den som 'roper i skogen' i eit offentleg rom, må ta det svaret som kjem 'i eit offentleg rom', nasjonalt som internasjonalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Nå har vel ikke Harald (i 2391) sagt at det kom trusler på telefonen. Han kan kanskje si mer om hvordan ordene falt, dersom han føler det trengs. Ellers er det ofte lett å se hvor det ble ringt fra, selv om oppringeren ikke presenterer seg, så Harald har kanskje en formening om hvor telefonsamtalen kom fra også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jens Petter Nielsen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Ja, toppene kommer tett her nå! Her har altså Harald Søren Storaker fått en anonym telefonoppringing, der han fikk beskjed om å avstå fra å uttale seg om saker han ikke hadde 100% bevis for. Likeledes, at han ikke hadde 'rett til å komme med feilinformasjon til utenlandsk presse'.Kanskje den anonyme feigingen heller burde ha ringt til Jan Frode Johansen? Meg bekjent er det han som har villedet utenlandsk presse. Ikke bare med informasjon som det ikke er 100% bevis for, men med informasjon som faktisk er 100% motbevist!Ellers er det jo interessant å se hvordan man prøver å sette 'munnkurv' på debattanter, som har en annen oppfatning. Kanskje det er flere her, som kan vente seg en telefon fra en person 'som ikke er så blid'? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Finn Oldervik Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Pussig hvordan ting har en tendens til å gjenta seg. Synes innholdet i denne debatten er omtrent det samme nå som første gang jeg åpnet den. Det nye er kanskje at noen av deltakerne synes å begynne å lide av Siv Jensen-syndromet. Hun går jo som kjent rundt i en kronisk sjokktilstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Reidar Oddløkken Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Det er vel dumt å blande seg inn i debatten i de formene den har nå men det er noe jeg stusser litt over, og jeg har ingen ting i mot Jan Frode personlig. Men jeg lurer litt på om det kanskje var ambisiøst å bruke Per og Pål rundt land og strand til å prøve å løse en sak som dette. Jeg for min del har aldri hørt om disse personene før de dukket opp i dette forumet og har ingen forutsetninger til å løse mysteriet heller, og jeg har vel sagt og står for at saken slik jeg ser det handler om to forskjellige personer. Til det er å si at historiene om disse to personene Køhler/Orth hver for seg har vært litt spennende. Håper jeg ikke støter noen med disse uttalelsene:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Johan I. Borgos Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Finn (2412), første gangen jeg åpna en Orth/Köhler-debatt, leste jeg dette: 'Jeg har idag fått melding om at en person som arbeidet med Køhler-saken skal ha blitt utsatt for trusler på grunn av at vedkommende arbeidet med saken. Er Køhler affæren virkelig så sensitiv at noen ønsker å hindre at saken blir belyst? Er det noen andre som har hørt om noe lignende vedr. denne saken?'Kan du gjette hvem som skreiv dette innlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Finn Oldervik Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Joda, Johan. Det var vel omtrent på samme tiden at jeg åpnet denne debatten for første gang. Det er nettopp en av grunnene til at jeg skriver at ting gjentar seg. Jeg skiller ikke særlig mellom de forskjellige deltagerne. Begge sider er de vel omtrent like gode. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Jeg har bare hørt rykter som dette: hva om jeg sender folk på døra til mr Harald Søren Storaker og ber han pent om og holde seg unna'Jeg er blitt informert om dette men tar selv avstand fra slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Jan Frode Johansen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 For det første.Gotha-almanakken er ikke noe testamente til arvinger!Det kan fort forveksles med et nedteggnet testamente, slik at Østerriks presse serverer folk på trykk på en slik måte at 'jaså, Køhler forfalsket sitt testamente!Vi har bare Hugo Køhlers egne ord skriftelig, noen muntlig, på at han er Johan Orth. Så sant det ikke finnes mer skriftelig materiale , kan man påpeke en del konkrete feil i hans beretning. Samtidig kan man hevde at disse feilene har fornuftige forklaringer, enten i form av skrivefeil, at han husker feil eller at han bevisst skriver feil for å skjule noe. Det betyr at man må bevise at de feil han gjør faktisk stemmer med virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Helge Bjerkevoll Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 I innlegg 2416 kommer det frem to opplysninger:'Jeg har bare hørt rykter som dette' og det motstridende som ikke kan betegnes som rykter, 'Jeg er blitt informert om dette'Jeg oppfatter hele innlegget som en opplysning om at om debattanter 'ikke oppfører seg' så kan de risikere besøk.Spar debatten for slik dritt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Konstaterer at enkelte deltagere til stadighet gjentar seg sjøl, kanskje de, som Finn kalvik i 1976 prøver å 'fylle sine seil'. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 ....som kjent gikk det ikke så bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Per Helge Seglsten Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 JFJ: Så denne personen sa til deg: 'Hva om jeg sender folk på døra til mr Harald Søren Storaker og ber han pent om og holde seg unna'?To, eventuelt, tre spørsmål til det?1) Sa personen eksplisitt at den han skulle sende på døra til Harald, skulle spørre pent?2) Gjorde du det klart at du tok avstand fra å sende folk på døra til debattanter i forumet, da du ble fortalt om dette?(evt. 3) Hva sa vedkommende da du gjorde det klart at du tok avstand fra å sende folk på døra til debattanter i forumet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 2412: Om ikke kronisk sjokktilstand, så lar jeg meg ihveftfall sjokkere. vet ikke om slike metoder (sms, telefoner og besøk på døren med henstillinger og trusler om å la være å blande seg inn i offentlige debatter) kanskje er mer dagligdagse på nordmøre og at dere har en annen hudtype der oppe?...eller så er det vel sørlandet som er hyppigst plaget med slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Jeg synes denne debatten tar fokus bort fra hva egentlig brukerforumet er, nemlig å hjelpe andre med opplysninger om aner.Denne debatten blir for meg en evig krangling og har ingenting med hva brukerforumet skal brukes til. Og jeg kan ikke med min beste evne forstå at noen kan lære noe av dette.Denne debatten er i beste fall dårlig underholdning, og i værste fall en ren parodi.Lars Ove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Siw Sværholdt Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 Lars Ove: Problemet er vel ikke debatten, men at det er virkelige mennesker og hendelser som diskuterer/diskuteres.I dag ble det f.eks opplyst at noen hadde mottatt anonyme telefoner pga denne saken. Det er jo helt vilt!Så kommer man med en reaksjon på opplysningene, og så kommer det sarkastiske svar, ...og sånn ruller denne debatten, som vanlig.Intet nytt under solen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lars Ove Wangensteen Skrevet Februar 8, 2008 Del Skrevet Februar 8, 2008 'Debatten' holdes ved live av virkelige mennesker. Det er det som undertegnede synes er betenkende. Jeg er også et virkelig menneske, men at en debatt her på brukerforumet blir så personfiksert og så langt unna det brukerforumet egentlig er til, synes jeg er forkastelig.Dette er jeg redd ødelegger brukerforumet, og det er det bare oss debattanter som kan forhindre.Lars Ove Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts