Gå til innhold
Arkivverket

[#42449] Verran, Ørsjødal, propretærer Testmann og Møller


Gjest Roar Dalen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roar Dalen

Hei Dette er kanskje litt på siden av slektsforskning som sådan, men jeg forsøker allikevel: Jeg har en slektning som strever med en gård/slektshistorie om Ørsjødalgårdene i Verran i ledige stunder. Han har problemer med å finne noen opplysninger, og har bedt meg legge ut en forespørsel. Det han 'vet' er som følger: Det var to investorer, Testmann og Møller, som var eiere/medeiere av Ørsjødal siste halvdel av 1700-tallet. De kjøpte av Bakke Kloster etter 1762. I 1790 er de medeiere sammen med Sara Siversdtr. Tangstad. S.S.Tangstad selger ut sin del på auksjon til Jon Knutsen Ørsjødal og Elling Olsen Ørsjødal. Hovedspørsmålet er: Når begynte og sluttet propretærene Testmann og Møller å være eiere/medeiere i Ørsjødal? Takknemlig for all ytterligere info om disse to karene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.