Gå til innhold
Arkivverket

[#42553] Pensjonat i Stavanger rundt 1900


Gjest Bente Borgen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Beklager at jeg må svare deg her, men har du lest mitt svar til deg i tema 42095. Husker ikke om jeg har minnet deg på dette førMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol Kerry Johannessen

Hei Bente. Jeg satt i går og skrev opp fadrer til de to barna hvor fadrer er nevnt, og kom fram til: Lisabeth Svendsdt, fadr. 1827, Svend Nielsen fadr. 1828, Andreas Svendsen fadr. 1828, Berthe Taraldsdtr. fadr. 1827 og 1823, og Niels Svendsen Egenes, fadr i 1823.Slik jeg ser det da er Svend Nielsen og Berthe Taraldsdtr. er foreldre til Tarald Svendsen,Niels Svendsen, Andreas Svendsen og Lisabeth Svendsdtr.Til tross for all min leting i går fant jeg ikke noen av dem født eller gift i Stavanger, Finner jo Svend og Berthe(Brithe) på Gramstad, i 1801-telling, da må de være nygifte uten barn da.Tarald må være den eldste for han står med 64 år i 1865 telling, og jeg mangler kirkebok fra 1796 til 1826. Under Gramstad sto der at gården ble solgt til Tarald Jonsen Mork, men han bodde ikke på gården. Gården Mork ligger til Gjestdal og biblioteket skulle finne ut om den boka var kommet, bind 5. Min tanke er jo den at Brithe(Bertha kommer fra Tarald Jonsen Mork, som ble eier av Gramstad.Hilsen Sol Kerry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Borgen

Endelig.... med hjelp fra Byarkivet har jeg nå funnet adressene til familien. I 1900 bor de i Langgt. 62. I 1910 er Malene enke, bor og driver pensjonat i Vikedalsgt. 10. Noen son kjenner til dette ?Mvh Bente Borgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.