Gå til innhold
Arkivverket

[#43009] Var Kristina Gottskalksdatter, Torsnes, Jondal/Island gift flere ganger?


Gjest Karin Romstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Romstad

Vedk. Jeg har sett etter en far til denne Nicolas Olafson, som selger jord Til Ivar Erlingson, han som var gift med Margreta Torbergsdatter.LenkeJeg har en sannsynlig forbindelse mellom Vestlandet (Dal, Ådland, Stord) og Herleik Sigurdson som solgte Peter Niculasson 14 øb i Stevning Eiker. DN VII nr. 1220 1385. Hvis det er interessant, så må en vel evt. opprette et eget tema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karin Romstad

Til 52Jeg har brukt mye tid på finne ut av denne Olav pus, men han er vanskelig.Ja, Sigvat Sumarlideson eide jord i Børve (kanskje besten til Sigrid Arnvidsdatter Aga). Jeg regner med at Sevat kan være bror til Sigurd Sumarlideson, hvis sønn Einride er arving etter Svein Asbjørnson n. 1366 som eier Kjærland i Kvinnherad. Svein Asbjørnson kan være barnebarnet til Sigurd Toreson Galte, iallefall pantsetter Greip Ivar (sønn av Ivar Toreson)Kjærland i 1399 til hr. Gaute Eirikson.Ådland, Stord, er der du senere finner Dall/Slede slekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.