Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#45020] Minnehallen - Stavern

Recommended Posts

Gjest Rolf Kristensen

Etter en gjennomgang av en navneliste jeg har over omkomne ved norske skips krigsforlis 1914-1919, finner jeg kun en Johan Jensen og han er dansk. I listen finnes også en maskinist ved navn Jensen (fornavn ikke oppgitt) født i Bodø og bosatt i Haugesund. Han omkom ved torpedering av D/S Gjertrud 1/10-1918. Har imidlertid ikke gjennomgått alle Sjøforklaringene da det er tidkrevende.

• 2 år senere...
Gjest Inge M Johansen

Tar opp dette igjen da det i mellomtida kan være lagt ut informasjon som jeg ikke vet om. Altså: Finnes det en oversikt, på nettet eller i boks form, over fallne sjøfolk fra 1. verdenskrig? På Minnehallens hjemmesider finner jeg bare 2. verdenskrig.

Gjest Lise Nordøen

Hei Inge. Har du sjekket i sjøfartsrullene? Der står alle mømstringsopplysninger oppført (hvilke båter vedkommende har reist på, seilingsperiode, mønstringssted osv.). Det kan være en begynnelse i alle fall. Tror ikke noen av dem ligger på nett, men de finnes på statsarkivene.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.