Gå til innhold
Arkivverket

[#45559] Fåberg/Oppland: Peder Christensen (f. 1806) og Mari Rasmusdtr. (f. 1806)

Gjest Hermod Moursund
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei HermodHer er dåpen til Beret: LenkeOg forøvrig kom jeg over en slektsbok om Oudenhuus på SAH i dag. Den var på mange sider, men hvis du vil skal jeg sjekke forfatter og forlagMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermod Moursund

Lars Ove: Det var ikke meningen å uroe deg nå. Jeg er imidlertid interessert i forfatter og forlag - der finnes det sikkert mye interessant.Men du vet vel ikke hva Peder Skoug het til etternavn? Du har vel egentlig sagt det tidligere.Tusen takk for svaret.Hermod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 måneder senere...
Gjest Kari Hagen

I boka Husmannsplasser i Fåberg, under Lysgård: Skrefsrud øvre, s. 125, er Jens Nilsen og Marit Halvorsdatter nevnt i forbindelse med 1801 tellingen.Der står det også:Niels husmann gikk til alters i 1746 sammen med kona. Han var på Øvre Smestad og kjøpte ei kvit, kolla kvige for tre daler i 1752 på en skifteauksjon.Dette er sikkert faren til Jens. Ikke til så mye hjelp, men artig å ta med.Mvh Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.