Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#45559] Fåberg/Oppland: Peder Christensen (f. 1806) og Mari Rasmusdtr. (f. 1806)

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei HermodHer er dåpen til Beret: LenkeOg forøvrig kom jeg over en slektsbok om Oudenhuus på SAH i dag. Den var på mange sider, men hvis du vil skal jeg sjekke forfatter og forlagMvh Lars Ove

Gjest Hermod Moursund

Lars Ove: Det var ikke meningen å uroe deg nå. Jeg er imidlertid interessert i forfatter og forlag - der finnes det sikkert mye interessant.Men du vet vel ikke hva Peder Skoug het til etternavn? Du har vel egentlig sagt det tidligere.Tusen takk for svaret.Hermod

• 3 måneder senere...
Gjest Kari Hagen

I boka Husmannsplasser i Fåberg, under Lysgård: Skrefsrud øvre, s. 125, er Jens Nilsen og Marit Halvorsdatter nevnt i forbindelse med 1801 tellingen.Der står det også:Niels husmann gikk til alters i 1746 sammen med kona. Han var på Øvre Smestad og kjøpte ei kvit, kolla kvige for tre daler i 1752 på en skifteauksjon.Dette er sikkert faren til Jens. Ikke til så mye hjelp, men artig å ta med.Mvh Kari

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.