Gå til innhold
Arkivverket

[#45987] Thurine Peders. Høkerenke f. ca 1798, Aker sogn

Gjest Gunn Huglen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger på ny inn lenken til den enken som her er høkermadam Turine Peders.Fødselsår kan stemme bra, og også at hun har ansatter i sin tjeneste.LenkeMuligens er denne Andrea Jørgensdatter som arbeider for henne, en datter av Karen Olsdatter og Hans Jørgensen, skreddermester ( mine tippoldeforeldre)i Kristiania. Vet at de hadde en datter kalt Andrine JørgensenHvordan jeg skal finne et ekteskap mellom Torine ( Thore) Olsdatter og en Pedersen ( Persen) vet jeg ikke, men det blir vel å lete i Aker hvor Thora Olsdatter , Ulleren, ble konfirmert i Aker. Jenta som du fant, Kjellaug . Innlegg 63. Har fått tips før om dette ekteskapet se lenke innlegg 6.men vet ikke om dette stemmer?Det er vel også litt merkelig om Turine Peders. kalles med med ektemannens etternavn på den tiden? Trodde at dette var mer vanlig senere.Enig i at jeg må finne vielsen for å fastslå dette.Skulle vært flott å finne den rette tante ' Persen' som oldemors søster ble kalt av familien.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg tar med dette tema der opphavet til oldemors søster er blitt behandlet før:Lenke Huglen&nr=29&antinnlegg=13&startnr=&antall=&spraak=#ankerHer kom det fram en teori om at Mari Olsdatter kunne vært den savnede søster. Her er også vist maleriet av oldemors søster. Bildet er fortsatt i familiens eie, og jeg husker godt bildet fra min farmors og farfars hjem.Det skal bli spennende om mysteriet kan løses her. I alle fall er jeg veldig glad for alle opplysninger om denne slekt bakover i tid.Nå sitter jeg i Sverige og ser nærmere på alle de flotte opplysningene jeg har fått de siste dager av dere.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her legger jeg inn en lenke til Karen Olsdatter og Hans Jørgensens datter Andrine H. Jørgensen som bor hos sine foreldre og fortsatt er ugift i 1875-tellingen. LenkeDen Andrea Jørgensen som er ansatt hos høkermadam Peders. kan godt passe med denne datter av KarenOlsdatter som dere ser?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.