Gå til innhold
Arkivverket

[#46086] Søskenflokken Kristensen fra Holt (A-A) til USA 1881-1905


Gjest Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddbjørn Johannessen

Litt pussig at Jens ikke ser ut til å være å finne i 1920, siden han åpenbart da må ha befunnet seg i Amerika. En annen pussighet. Jens Jørgensen og Martha Terjesen må ha giftet seg rundt 1922, men jeg har kun registrert ett barn - ei datter f. 1940. De kan selvsagt ha fått flere barn som døde som små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

La meg så gå tilbake til start: Søsknene Kristensen.Anne Kristensen (Grendsen, Grendson), f. i Holt 21/11 1874 (døpt sm.st. 1/1 1875) dro til Amerika fra Kristiansand 13/5 1897 (destinasjon Wisconsin). Ankomst Ellis Island 26/5 1897.Antakelig er det hun som er registrert som Anna Drendsen, 24 år, i 1910 Census for Wautoma, Waushara, Wisc. (se innlegg 57).Jf. Holt bygdebok ble hun gift i USA og døde der før 1940. Jeg har notert at ektemannen var en Ingwald Thorsen Løvdahl, f. 1877 - men jeg vet ikke hvor jeg har det fra! Så finner jeg en ugift Ingwald Lovdahl, 28 år, f. i Norge, i en telling for Mt. Pleasant, Racine, Wisconsin 1/6 1905. Og spørsmålet blir selvsagt da: Kan dette være Anne Kristensen Grendsens kommende ektemann? Og hvor ble det i så fall av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

I et 'Family Tree' (Thompson Family) er Ingwald Lovdahl (f. Løvdal, Søndeled 16/9 1875) nevnt som sønn til Thor Alvsen Lovdahl (f. 1842) og Anne Torjusdtr. (1845-1899). Han er bror til Anne Therese Lovdahl (1884-1976) som var g.m. Ellef Hesness (1884-1976) - se innleggene 49 52 m.fl. i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.