Gå til innhold
Arkivverket

[#46624] Slektsforskningg på NRK TV

Gjest Finn Karlsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ketil Firing Hanssen

Jeg er ikke så sikker på at du har funnet fødselen til 'vår' Augusta.Men her er vielsen i Arendal 4. november 1883:LenkeEdvard og Augusta er besteforeldre til Kurt Olav Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Kristiansen

Men Finn, trenger du virkelig å fylle ut hele anesirkelen da? Vil det ikke være bedre reklame for slektsforskninga at det er huller i sirkelen? Og også bedre i samsvar med det de fleste slektsforskere opplever. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Augusta Mathilde Hansdatter er den første kona til Edvard, mens det er kone nr. 2 Augusta Andreasdatter som er farmor til Kurt Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Kjære hjelpere! Finn har bedt meg om å informere dere om at han ikke har mulighet for å komme på internett igjen før han er kommet til NRK. I skrivende øyeblikk stitter han på flyet. Mvh Ann-Carin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Oskar A. Andersen, født 1884, bosatt i Stavanger emigrerte til Amerika 5.mai 1925 i h.h.t. Emigranter fra Stavanger 1903-1928. Jeg tror dette er riktig person. Jeg har problemer med å finne han på Ellis Island. Finnes det noen der ute som har han i sin database? Mvh Ann-Carin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Finn :)Med tanke på den Edvard som linkes til i innlegg 22.Jeg fant en Anders Edvard f. 13.januar 1848. Adressen var da Väster Elgeland. Far: Andreas Olsson, Mor: Maria Johansdotter.Naverstad 1791-1852Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Onarheim Dahlmo

Heisann igjen Ann-Carin,Har ikke noe å tilføye vedr anetavlen, men artig skal det bli at slektsforskning kommer opp hos han Fredrik og hele landet følger med, er jo beste sendetid ... ! Lykke til Finn.Mvh Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Edvard Andreasson, Berga ble viet 19.januar 1872 i Skee med Augusta Mathilda Hansdatter, Berga.Skee 1693-1920Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Innlegg 32: Nå er registreringene oppe.Dåpslistene til Svarteborg dekker bare 1898-1920.I Skee fant jeg en Edvard f.13.09.1848, foreldre Andreas Trulsson og Oleana Nilsd. (25 år) Hogen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Bare så ikke Finn gjør seg bort med Ellis Island - (innlegg 31) From 1892 to 1924, more than 22 million immigrants, passengers, and crew members came through Ellis Island and the Port of New York.Så dersom noen dro fra Norges land i 1925, så er de ikke registrert i denne databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Ancestry-basen 'New York Passenger Lists, 1820-1957' viser at skipet 'Aquitania' gikk i land i New York 15. mai 1925. Det hadde gått fra Southampton 8. mai. Blant passasjerene er Oscar August Andersen, 40 år gammel, født i Kristiania, gårdsarbeider. Som siste permanente bosted i Norge oppgis Stavanger. Nærmeste pårørende i Norge var hans hustru, Mrs. E. S. Andersen, Thorsgt. 10, Stavanger. Han hadde selv betalt reisen. Oscar hadde vært i USA tidligere, i perioden 1903-08. Han skulle nå (1925) til en venn, Mr. Oscar Borgesen, 5007 5th Ave, Brooklyn, New York. Ellers oppgis en del om immigrantens helsetilstand, kjennetegn m.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Korrigering til innlegg 39: Som fødested oppgis ikke Kristiania, men Kristians... Resten av ordet er skjult av neste side - skal vel være Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Til innlegg 19: I portrettbasen på GeneaNet ligger det også et bilde av Oskar August Andersen (f. 01-09-1884). Det er her oppgitt at han utvandret til San Francisco.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Til alle Finns gode hjelpere. Finn er på vei hjem nå og kommer til å uttrykke sin takknemlighet for all den flotte hjelpen dere har gitt ham. Jeg håper dere fikk sett Fredrik Skavlans program 'Først og sist' i kveld og fikk se hvor glad Pia Tjelta ble for den slektstavlen hun fikk - takket være bl.a. alle dere der ute. Mvh Ann-Carin (Finns kone, som også er aktiv slektsforsker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Tverå

Akkurat den Finn Karlsen viste på TV, kan han ha kjøpt hos Jesu Kristi Kirke i Trondheim. Jeg mener å kjenne den igjen, men nå glemte jeg å telle hvor mange ledd den gikk bakover. Jeg kjøpte et par stykker selv etter et foredrag de hadde hos DIS Sør-Trøndelag. Billig, og god kvalitet, men ikke like tilgjengelig over alt...Lignende anetavler kan kjøpes hos Norsk Slektshistorisk Forening. Den som ligner mest på den Finn viste, har trolig en generasjon mer. http://www.genealogi.no/NSF/anetavler.htmHva bokhandlere og lokale butikker kan ha, vil vel variere.Mvh Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Annar Tangen

Den tavla som er vist ovenfor ligner mye på NSFs nest nyeste tavle(plagiat?). Den nyeste fra NSF kjøpte jeg for ca. 2 år siden og kostet da kr.200. Den har plass til 8 generasjoner inkl. probanden, er 70 x 60 cm., og er mye finere avstemt i fargene enn den som ble vist hos Skavlan. Itillegg til prydanetavlen får du en kladdanetavle som nesten er like bra. Anbefales.V.h. Odd Annar Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.