Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#46624] Slektsforskningg på NRK TV

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Ann-Carin Bøyesen

Oskar A. Andersen, født 1884, bosatt i Stavanger emigrerte til Amerika 5.mai 1925 i h.h.t. Emigranter fra Stavanger 1903-1928. Jeg tror dette er riktig person. Jeg har problemer med å finne han på Ellis Island. Finnes det noen der ute som har han i sin database? Mvh Ann-Carin

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Finn :)Med tanke på den Edvard som linkes til i innlegg 22.Jeg fant en Anders Edvard f. 13.januar 1848. Adressen var da Väster Elgeland. Far: Andreas Olsson, Mor: Maria Johansdotter.Naverstad 1791-1852Mvh. og *Smil* fra Rigmor

Gjest Laila N. Christiansen

Bare så ikke Finn gjør seg bort med Ellis Island - (innlegg 31) From 1892 to 1924, more than 22 million immigrants, passengers, and crew members came through Ellis Island and the Port of New York.Så dersom noen dro fra Norges land i 1925, så er de ikke registrert i denne databasen.

Gjest Arne Langås

Ancestry-basen 'New York Passenger Lists, 1820-1957' viser at skipet 'Aquitania' gikk i land i New York 15. mai 1925. Det hadde gått fra Southampton 8. mai. Blant passasjerene er Oscar August Andersen, 40 år gammel, født i Kristiania, gårdsarbeider. Som siste permanente bosted i Norge oppgis Stavanger. Nærmeste pårørende i Norge var hans hustru, Mrs. E. S. Andersen, Thorsgt. 10, Stavanger. Han hadde selv betalt reisen. Oscar hadde vært i USA tidligere, i perioden 1903-08. Han skulle nå (1925) til en venn, Mr. Oscar Borgesen, 5007 5th Ave, Brooklyn, New York. Ellers oppgis en del om immigrantens helsetilstand, kjennetegn m.v.

Gjest Ann-Carin Bøyesen

Til alle Finns gode hjelpere. Finn er på vei hjem nå og kommer til å uttrykke sin takknemlighet for all den flotte hjelpen dere har gitt ham. Jeg håper dere fikk sett Fredrik Skavlans program 'Først og sist' i kveld og fikk se hvor glad Pia Tjelta ble for den slektstavlen hun fikk - takket være bl.a. alle dere der ute. Mvh Ann-Carin (Finns kone, som også er aktiv slektsforsker)

Gjest Geir Tverå

Akkurat den Finn Karlsen viste på TV, kan han ha kjøpt hos Jesu Kristi Kirke i Trondheim. Jeg mener å kjenne den igjen, men nå glemte jeg å telle hvor mange ledd den gikk bakover. Jeg kjøpte et par stykker selv etter et foredrag de hadde hos DIS Sør-Trøndelag. Billig, og god kvalitet, men ikke like tilgjengelig over alt...Lignende anetavler kan kjøpes hos Norsk Slektshistorisk Forening. Den som ligner mest på den Finn viste, har trolig en generasjon mer. http://www.genealogi.no/NSF/anetavler.htmHva bokhandlere og lokale butikker kan ha, vil vel variere.Mvh Geir

Gjest Odd Annar Tangen

Den tavla som er vist ovenfor ligner mye på NSFs nest nyeste tavle(plagiat?). Den nyeste fra NSF kjøpte jeg for ca. 2 år siden og kostet da kr.200. Den har plass til 8 generasjoner inkl. probanden, er 70 x 60 cm., og er mye finere avstemt i fargene enn den som ble vist hos Skavlan. Itillegg til prydanetavlen får du en kladdanetavle som nesten er like bra. Anbefales.V.h. Odd Annar Tangen

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.