Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Arnstein: Ved siden av presten står det NAT. 1654 16. Juli (litt utydelig) og prestefrua NAT. 1625 27. MAI. Så hvem var prest der på den tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Jeg regner med at det dreier seg om Jens Christensen Bloch og Maren Hansdtr Blix, som jeg vet skal henge i Hadsel kirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Benedicte Hauge Kulø

Det sto ikke navn under bildet, men det hang på venstre side av alteret. Jeg spurte presten, men han var ikke sikker på hvem det var.Mvh Benedicte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flere kirke fra Akershus er lagt ut:Tore Johansen: Udnes, Nes, Fenstad, Årnes kirker og Nes kirkeruinThore Bakk: Garder og Såner kirker, Ås arbeidskirke, Strømbråten kapellJeg har lastet ned et par bilder fra Wikipedia for å kunne opprette album for Vest Ager og Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei Kari. Du vil få bilder av Tufsingdal, Narbuvoll, Narjordet, Os og Dalsbygda kirke. Vi holder på med reg. av gravminner i Os kommune, Hedmark. Bilder kommer når ferien er slutt. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk igjen til Thore Bakk for flere bilder: Rælingen, Øvre Rælingen, Strømmen, Lillestrøm, Fet og Dalen kirker, alle i Akershus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei,Fordelen med Karis sider er at det klart står at de kan kopieres av hvem som helst for ikke kommersiell bruk med angivelse av fotograf. Sognafoto angir tydelig at det ikke er tillatt.Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Johansen

Alle bilete og tekst Copyright © SognaFoto - www.sognafoto.no 2001-2006 E-post: [sjå topplogo], Telefon: 95 98 27 47Tar jeg feil om jeg tolker dette dithen at Copyright er opphevet i 2006?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Ja desvere, det behöver ikke stå noe om copyright eller lignende for at et bilde er beskyttet, derimot må en tydelig angi at det er tilatt å bruke fritt, eller med begrensning om en vil det. Viser også til debatten om DIS kirkebilder Lenke. og innleggene i begynnelsen av denne tråd.mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Kari!Fikk se sist helg hvilke kirker/prestegårder etterkommerne etter oldefar hadde samlet inn. Kun Skedsmo kirke manglet. Men det tror jeg du har fra før. Glemte å nevne sist at min oldefar var også på Snåsa der slektstreffet var. Snåsa kirke (fra 1200-tallet) eller Vinje kirke som det opprinnelig het er under oppussing nå for tiden. Prestegården heter ihvertfall Vinje. Vi vet ikke hvorfor det heter Snåsa kirke/prestegård og ikke Vinje. Kanskje noen vet hvorfor? Var rask tur gjennom Tr.heim på vei hjem. Og der var Lade(moen) kirke også under oppussing.Har spurt slektning nå på mail om bildene var scannet og lagret. Fikk ikke spurt da han viste dem på tv/data i helgen. Det var travelt treff. Hvis bildene fortsatt er lagret, så håper jeg at jeg får tilsendt dem om noen ukers tid. Og forhåpentligvis videresender deg på din mailadresse.Det til info.mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Nye bilder:Ole Øystein Nybø: Sylte, Ørskog, Stranda, Sykkylsven kirker samt Liabygda og Ikornes kapeller. Alle på Sunnmøre.Unn Helgesen: Hammarøy og Sagfjord kirker, Nordland.Takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Unn Helgesen for flere bilder: Sortland og Røst kirker i Nordland, Eidsberg Stavkirke i Telemark og Sauda kirke i Rogaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Thore Bakk har bidratt med flere fine bilder:Oslo: Ruinene av Margaretha-kirken i Maridalen, Maridal kapell, Tonsen og Grefsen kirker.Akershus: Mari kirke, Enebakk.Østfold: Våler, Svinndal, Skiptvedt, Heli, Spydeberg, Båstad, Tomter og Trøgstad kirker samt Tomter kapell.Takk for bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unn Helgesen

Hei KariBare en liten rettelse. Det er Eidsborg stavkirke i Tokke kommune i Telemark, og ikke Eidsberg. Eidsberg er vel en kommune i indre Østfold hvis jeg ikke husker helt feil. Ellers en stor takk til deg for jobben du gjør!Mvh Unn Helgesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for opplysningen. Feilen er rettet.Send gjerne en e-postmelding om feil. Jeg har får varsel på PCen med en gang jeg får e-post. Da kan jeg rette med engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.