Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Takk igjen til Thore Bakk for fine bilder. Denne gang er det Vestby kirke, Hvitsten kirke og Hobøl kirke. Hobøl kirke er den første fra Østfold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Thore Bakk som denne gang har bidratt med fine bilder av Kolbotn kirke, Greverud kirke, Oppegård kirke, Skoknefall kapell, Nesodden kirke og Gjøfall kapell – alle i Akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Arnstein Rønning har bidratt med foto av info tavler fra Støren kirke og Den Hellige Ånds kirke i Holmestrand.Jeg har tatt med noen slike tavler, men er litt i tvil. Informasjonen er interessant, men slik informasjon kan også skrives i kommentarfeltet. Det kan hvem som helst gjøre. Jeg tror det er slik at jeg får en epostmeldign fra 'systemet' om at det er kommet en kommentar, slik at jeg må godkjenne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Når jeg går inn på bloggen finner jeg at mange av kirkene mangler. Nordland og Troms er begge representert med en kirke. Hva gjør jeg feil? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det er det et enkelt svar på. Vi har ikke flere bilder fra Nordland og Troms. Vi har ingen fra Rogaland. Her er det frivillig innsats. Om du har et digitalkamera, så ta det med når du er på tur, og fotografer kirker. Send bildene til meg: kirkefoto@gmail.com. Alle bidrag er velkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Ser jo at du har fått tilsendt eller tilbud om Buksnes og Borge i Nordland og Finnsnes og Harstad i Troms? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Borge og Hol har jeg fått idag, men har ikke lagt de ut enda. De andre kan jeg ikke se at jeg har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det er flere kirker som heter Hol og Borge, og jeg venter på svar fra fotografen om hvilket fylke disse kirkene ligger i. Det kan se ut til at det skal være Nordland, men jeg vil gjerne ha det bekreftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Per-Olav Broback Rasch for bilder av Hol kirke og Borge kirke i Nordland, og takk til Ole-Bjørn Aaltvedt for bilder av Långserud kirke i Värmland, Sverige.Fra Kirsti (90) har jeg tidligere mottatt og lagt ut bilder av Askvoll, Vilnes og Holmedal kirke.Om det skulle være noen som har sendt bilder som ikke er blitt lagt ut, send meg en ny e-postmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Thore Bakk har bidratt med Enebakk kirke og Tore Johansen har bidratt med Furuset kirke, Mogreina kirke og Hovin kirke – alle i Ullensaker. Takk for fine bilder.Jeg har lagt ut et bilde av Nordlandet kirke, Kristiansund, tatt fra Bremsnesferga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei!Er det mulig at fotografier av prestegårder kommer med på dette nettstedet? Forstår at det fortsatt ikke er bilder fra Rogaland.Vi etterkommere etter min oldefar mangler bilder fra Strand. De andre stedene har vi. Jeg vet ikke om det er kirker el. prestegårder de har bilder av. Har kun blitt meg fortalt at bilder fra Strand mangler. Det får jeg vite på slektstreff i helgen. Men Bindal har jeg. Min oldefar var prest og tjenestegjorde flere steder i Norge. Bindal,Strand,Brandval,Skedsmo,Gimsøy.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Er det bilder du kan få skannet eller avfotografert?Tanken var å samle inn bilder først og fremst av norske kirker med interiør som f eks døpefonter, alter og prekestoler til bruk som illustrasjoner til slektshistoriene våre. Prestegårdene var selvfølgelig også et sentralt sted for våre aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

..... så strømmet bildene på:Benedicte Kulø har bidratt med Kaupanger stavkirke i Sogn og Fjordane, Kleive kirke i Møre og Romsdal, pluss en mengde bilder fra Finnmark og Nordland. Se album.Tore Johnsen har bidratt med bilder ab Nittedal kirke og Hakadal kirke, begge Akershus.Takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

...... og det fortsetter...Benedicte Hauge Kulø (som er hennens fulle navn) har sendt flere bilder. Ishavskatedralen i Tromsø, Stiklestad kirke i Nord Trøndelag og Alstadhaug kirke i Nordland er nå med i samlingen. Igjen takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Hei,Takk alle for fine bilder har kommet, noen på steder der jeg selv ikke har vært og det setter jeg pris på. Jeg sender selv noen i dag, men det er fortsatt mange som mangler av de steder der 'mine' prester og andre aner hadde sin hverdag og helg. Forslaget om å ta med prestegårder er selvfølgelig interessant, men spørsmålet er hvor grensen skall settes. Jeg har tatt med noen bilder av noen prester nå også, men de kanskje burde ligge i et eget album?Mvh Niels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Innlegg 118, en liten korreksjon: Alstadhaug ligger i Nord-Trøndelag. Kirken i Nordland heter Alstahaug (uten d). Forøvrig er albumet med kirkebilder alletiders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det kom flere sent i går kveld:Niels Hegge: Støren, Melhus, Hemnes, Hitra i sør Trøndelag, Voss i Hordaland, Langenes i Øksnes Nordland.Kirsti Helene Arctander: Finnsnes i Troms.Bodil Brøgger: Eidsfoss kirke, VestfoldTakk for fine bilder.Minner om webadressen til bildene: http://kirkefoto.blogspot.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Svar til:Helge: Jeg begynte på en alfabetisk liste, men har ikke hatt tid til å fylle på med navn. Det er bedre at jeg lar det være, enn at det blir halvgjort.Eva: Takk for korreksjonen.Niels tar opp noe som jeg også har tenkt på. Avfotograferte prestemalerier, foto av prestegårder, gamle gravminner og minnestøtter er interessant, men det bør kanskje være egne prosjekter. Kanskje noen andre kan ta seg av å legge ut slike bilder? Er det noen som har lyst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Nye kirkebilder er lagt ut:Thore Bakk: Siggerud, Klementsrud, Langhus og Ski, AkershusOddrun Flokvik: Tranøy kirke og prestegård, TromsArnstein Rønning: Efteløf kirke, BuskerudEva Helene Erntsen: En mengde kirker fra Skien, Buskerud. Se album.Takk for fine bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.