Gå til innhold
Arkivverket

[#48175] Nettsted med fotografier av kirker – drøm eller virkelighet?

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kari Thingvold

Kirsti Helene Arctander har bidratt med interiørbilder fra Vilnes kirke, Sogn og Fjordane. Takk for fine bilder.Jeg har lastet opp egne bilder av Løten kirke og kapell, Hedmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Vi har nå 400 bilder lagt ut, herunder 2 jeg har henter fra Wikipedia for å få med album til alle fylker. Det er en god begynnelse. Jeg vil gjerne igjen få takke for at så mange bidrar til dette prosjektet. Takk også for alle de positive tilbakemeldingenen jeg har fått.Jeg håper at det fortsatt vil strømme på med bilder.Her er en oversikt over hvor mange bilder som er lagt ut i hvert fylke:Akershus, 140Nordland, 41Telemark, 33Finnmark, 29Møre og Romsdal, 26Østfold, 20Sogn og Fjordane, 20Sør-Trøndelag, 18Oppland, 16Vestfold, 11Troms, 9Hedmark, 9Nord-Trøndelag, 8Aust-Agder, 8Hordaland, 8Rogaland, 3Vest-Agder, 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Flere fine bilder fra Ellef Ellefsen: Veme og Olberg kirker, og Veikåker og Strømsoddbygda kapeller. Takk for bildene.Buskerud med sine 25 bilder manglet også i oversikten. Om jeg tar med Danmark, 16, Sverige, 14 og Island 21, så har vi 492 bilder vi kan bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for fine bilder fra:Ellef Ellefsen: Lunder kirke, BuskerudHarald Johnsen: Langenes kirke i Nordland og Vatnås kirke i BuskerudEva Helene Erntsen: Flåbygda, Kvitseid gamle, Fjågsund og Holla kirker, samt Kilen kapell, Telemark.Da har vi rundet 500 bilder.Vi har langt igjen, men er det noen som vet hvor mange kirker vi har totalt i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Kjell Halvorsen har bidratt med flere fine bilder fra Buskerud: Flå, Geilo, Nes Skurdalen, Dagali, Uvdal, Skjønne, Nore kirker og Nore stavkirke.Takk for bildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Kirkefotos: Jeg har forgjeves forsoekt aa finne en e-post adresse som jeg kunne sende noen forslag til. I min noed soekte jeg paa google og fikk foelgende svar om bloggen din:Søket på - http://kirkefoto.blogspot.com/ - fant ikke samsvar med noen dokumenter.Forslag:Sjekk at alle ordene er stavet rett. Prøv andre søkeord.Prøv mer generelle søkeord. Slutt citat. ----------------- Ingen stor suksess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Eva Helene Erntsen: Fjågesun og Romnes kirker, Telemark.Arnstein Rønning: Eftetøft kirke, Buskerud.Takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det kom mange bilder i går kveld. Her kommer første bunke:Rune Landsverk:Telemark: Støle kirke i KragerøAust-Agder: Engene, Flosta, Færvik og Tromøy kirke i Arendal, Kongshavn kapell i Arendal, Fjellgardane kyrkje i Bykle, Gjerstad kirke i Gjerstad, Lillesand og Vestre Moland kirke i Lillesand, Frydendal og Søndeled kirke i Risør, Den hellig ånds kirke også kjent som Risør kirke i Risør, Dypvåg og Holt kirke i Tvedestrand, Laget kapell i Tvedestrand, Gjøvdal og Tovdal kyrkje i Åmli.Takk for alle de fine bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Steinar Nyløkken: Hov kirke, Oppland, Vallø kirke, Tønsberg, Vestfold, Oslokirkene: Østre Aker, Grønland, Salem, Torshov, Paulus, Lilleborg, og Holmedal kirke i Värmland , Sverige.Bjørn Moldal: Kvam kirke i Oppland.Takk for fine bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kyrkjer i Hordaland; 'Voss kirke' er feil, det korrekte navnet er Vangskyrkja.LenkeKyrkjene i Voss kommune: Vangskyrkja, Evanger kyrkje, Bolstadøyri bedehus, Jordalen kapell, Mjølfjell sportskapell, Oppheim kyrkje, Raundalen kyrkje og Vinje kyrkje.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Takk for et flott tiltak. Mye fint å se på.Ville bare nevne at under Aust-Agder er det kommet inn en ørliten feil. Søndeled kirke har fått en r for mye før siste stavelse.Gleder meg over alt nytt som legges ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det er hyggelig med positive tilbakemeldinger, både for alle de som har bidratt med bilder, og for meg som holder på med dette omtrent hver dag.Søndeled er rettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Thorsen

Hei. Jeg ser at du har lagt inn bilde av Støle Kirke i Telemark i dag. Her har du en link til alle kirkene i Kragerø kommune. Håper at du kan bruke noe av dette.Hilsen Kerstin Thorsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Rettet. Fint at dere leser korrektur. Det er jeg takknemlig for. Send meg gjerne en e-postmelding, så tar jeg det med engang. Jeg har e-postvarsler på PCen.kirkefoto@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Celvin N J Ruisdael

Vedr. innlegg 156 - antall kirker i landetFra hjemmesiden til Den norske kirke :'Den norske kirke er delt inn i 11 bispedømmer, 105 prostier og 1285 sokn (med) 1600 kirker'.Tipper 1600 også inkluderer kapellc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.