Gå til innhold
Arkivverket

[#48325] Kirkebøker for Spangereid

Gjest Dag T. Hoelseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg grubler litt på hvilke kirkebøker man skal titte i hvis man trenger slektsinformasjon fra Spangereid for tiden etter 1907?Jf. katalogen på Riksarkivets hjemmeside, Lenke , stanser man stort sett i 1907.Finnes det virkelig ikke mikrofilm for kirkebøker etter dette?DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Johansen

De er nok ikke avlevert til Statsarkivet ennå, men står og støver ned i et arkivskap på prestekontoret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Torgersen

Her er oversikt over hva som er levert til Arkivverket: LenkeSiste avlevering var i 1999. Blant annet gravsteder og festeavgift 1898 - 1969. Konfirmanter 1926-1938.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Dag T. Hoelseth

Statsarkivet i Kristiansand har fortalt meg at det har en original klokkerbok for Spangereid som dekker tidsrommet 1908-1963 (døpte, konfirmerte, viede, begravde). Protokollen er verken mikrofilmet eller skannet.Selv med 60 års klausul burde det vel være mulig å få skannet klokkerboken og legge inn 'Etterspurt kirkebokside er ikke tilgjengelig på Internett grunnet personer og/eller andre klausuler' for de sidene som faller inn under perioden siste 60 år?Jeg er vel ikke den eneste som forsker på Spangereid-slekter som vil ha interesse av dette...DTH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.