Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#48325] Kirkebøker for Spangereid

Recommended Posts

Gjest Dag T. Hoelseth

Jeg grubler litt på hvilke kirkebøker man skal titte i hvis man trenger slektsinformasjon fra Spangereid for tiden etter 1907?Jf. katalogen på Riksarkivets hjemmeside, Lenke , stanser man stort sett i 1907.Finnes det virkelig ikke mikrofilm for kirkebøker etter dette?DTH

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/133768-48325-kirkeb%C3%B8ker-for-spangereid/
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Dag T. Hoelseth

Statsarkivet i Kristiansand har fortalt meg at det har en original klokkerbok for Spangereid som dekker tidsrommet 1908-1963 (døpte, konfirmerte, viede, begravde). Protokollen er verken mikrofilmet eller skannet.Selv med 60 års klausul burde det vel være mulig å få skannet klokkerboken og legge inn 'Etterspurt kirkebokside er ikke tilgjengelig på Internett grunnet personer og/eller andre klausuler' for de sidene som faller inn under perioden siste 60 år?Jeg er vel ikke den eneste som forsker på Spangereid-slekter som vil ha interesse av dette...DTH

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.