Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#49565] Iver Larsen, f. ca. 1816, Strudshavn/Askøy

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Iver Larsen, f. ca. 1816, Strudshavn/Askøy, d. 14.04.1886, Gambogen, Kvæfjord/TR. gift 1 med Margrethe Olsdatter [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=52&filnamn=1911viel&gardpostnr=225&sokefelt=skjul>Lenke Gift 2 med Maren Dortea Pedersdatter

Gjest Rune Thorstensen

I min avskrift av kirkebøkene for Askøy 1742-1911 kan jeg lese følgende: Iwer , foreldre Lars Olsen Scharholmen, UK (ungkar) og søf. fra Kh - Inger Jacobsdtr. ægtequinde 29.09.1816. Uægte, leier huus i Scharholmen. Dette er den eneste Iver Larsen jeg kan se døpt 1816. Det er heler ingen andre med samme navn døpt i årene rundt 1816 ( +/- 10 år).Etter avskriften å dømme var Inger gift på det tidspunktet Iver ble født, men ikke med Lars.Den eneste Inger Jacobsdtr. jeg finner gift i Askøy før 1816, er denne.LenkeDette paret fikk etter hva jeg kan se kun en sønn , Jacob Johannes 30.07.1808. Mvh. Rune Thorstensen

• 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.