Gå til innhold
Arkivverket

[#51145] Avfotograferte kilder lagt ut på Internett.

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Fredly

Og tusen hjertelig takk til deg, Kari, fordi du har satt igang dette. Selv bor jeg på Smøla og må til Statsarkivet på Dora i Trondheim for å få tak i det jeg trenger, altså en reise med hurtigbåt på tre timer en vei. Da må jeg også overnatte, så det blir brukt en masse tid på det. Når en samtidig går i jobb, så er ikke dette så enkelt! Så igjen, tusen hjertelig takk skal du ha!:-)Mvh. Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Hei Kari (300)Jeg har ingen problemer med at du gjør det på denne måten, jeg gjør det vel på samme måten selv i den grad jeg har mulighet til å komme meg på et arkiv. Jeg har bare en tendens til å tenke langsiktig ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk for hyggelige ord fra Kjell.Til Geir: Det er helt greit det du skrev. Hadde jeg vært leder for et prosjekt med mange som skulle samarbeide om å fotografere kilder, så hadde jeg gjort ting annerledes og prioritert landsdekkende serier med gode kilder f. eks. alle ekstraskattemanntallene for 1700-tallet.Det vi har fått til er mange eksempler på kilder, også ting som ikke er så godt kjent.Det hadde vært fint å få avfotografert borgerruller fra byene. Er det noen som har lyst til å ta noe av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg har lagt ut div dok: Kongsberg, ulovelig sølvhandel 1696 [url="http://picasaweb.google.no/eemehlum/KongsbergUloveligSLvhandel1696>Lenke Solør, Østerdalen, Odal utskrevene hester 1690 Lenke Hadeland, Toten og Valdres fogderi-utskrevene hester 1709-1717 Lenke Heggen og Frøland-div millitære 1715 Lenke Idd og Marker fogderi ubetalt kornskatt 1747 Lenke Hadeland, Land, Valdres. Bøksler 1705-1715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Jeg har lagt ut div dok: Kongsberg, ulovelig sølvhandel 1696 [url="http://picasaweb.google.no/eemehlum/KongsbergUloveligSLvhandel1696>Lenke Solør, Østerdalen, Odal utskrevene hester 1690 Lenke Hadeland, Toten og Valdres fogderi-utskrevene hester 1709-1717 Lenke Heggen og Frøland-div millitære 1715 Lenke Idd og Marker fogderi ubetalt kornskatt 1747 Lenke Hadeland, Land, Valdres. Bøksler 1705-1715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Erlend. Lenkene er på plass. Har lagt ut to ruller fra Akershusiske infanteriregiment: 1666 Øvre Romerike og 1666 Modum og Sigdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det virket ikke på forrige innlegg, men nå prøver jeg på nytt.1674 Buskerud fogderi, Militsens Jordebok og 1765 Askim, Enebakk og Ski er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Takk for det, Erlend! Den protokollen fra Eidsberg har jeg brukt tidligere. Det finnes neppe noen annen kilde på 1800-tallet hvor man til den grad kan fotfølge husmenn på flyttefot fra plass til plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arild Kompelien

Prisverdig og fint alt du får lagt ut. Jeg er grønn av misunnelse på de som arbeider i 'dine' områder. Håper de setter like stor pris på det som jeg hadde glede av 3 bilder med opplysninger om utskrevne hester fra Solør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.