Gå til innhold
Arkivverket

[#51145] Avfotograferte kilder lagt ut på Internett.

Gjest Kari Thingvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg takker for materialet for Skogn, Stjør-og Verdal og Lofoten og Vesterålen, og det som tidligere er utlagt for Helgeland fogderi. Selv har jeg hverken fotokunnskaper eller datakunnskaper til å kunne bidra nå, og bor ca 50 mil fra arkiv. Kanskje kan jeg en eller annen gang bidra skiftene jeg holder på å skrive av for Frosta/Åsen fra mikrofilm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Løchen Dragseth

Da har jeg lagt ut Ekstraskatt 1762 for Kvernes, Halsa, Stangvik og Surnadal i Møre og Romsdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Erlend og Stig for mange fine kilder. Lenker er lagt ut på bloggen.Jeg har lagt ut Eidsvoll 1847-1853 kommunikantprotokoll 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sten Høyendahl

Utmerket at du slår et slag for kommunikantprotokollene, Kari! Jeg har selv ingen linjer til Eidsvoll, men har brukt disse protokollene andre steder i østlandsområdet. I første halvdel av 1800-tallet blir folk ofte nevnt her flere ganger i året. Disse protokollene er spesielt godt egnet til å følge opp husmenn som flyttet mye på seg, og dem var det mange av på denne tiden. Ofte blir de nevnt med selve plassnavnet istedenfor det vanlige Bergsplass eller Bergseie.Håper derfor at kommunikantprotokollene for Norderhov og Hole står høyt oppe på avfotograferingslisten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Tom Larsen har sendt meg en bunke med militære ruller fra Eidsvoll. Ejdsvoldske Kompagnie, Mandskabstegnings-Rulle 1850 er lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Løchen Dragseth

Kristiansund manntallsrulle Sjøinnrulleringen 1770 og 1776 er lagt ut samt Kristiansund ekstrarulle Sjøinnrulleringen 1789 m/register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Kari - Hvordan kan man bruke disse 'micro'-kildene som er fotografert ? Jeg vet selvf. at de kan forstoerres opp litt, men jeg kan fremdeles ikke lese noe som helst. Hilsen, Helge N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Det er et forstørrelsesglass øverst i høyre hjørne som du må klikke på. Så klikker du på bildet og flytter det opp/ned og til sidene. Det kan ta litt tid før PCen laster opp alle detaljene i bildet, så det kan se veldig uskarpt ut i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Takk til Erlend. Jeg har laget lenker. De to lenkene til Troms finnes under Sennien fogderi og Tromsø fogderi.Takk til Tom som har sendt meg enda flere militære ruller. Jeg har lagt ut en bunke fra Eidsvoll idag. Se: http://slektskilder.blogspot.com/De første militære ruller fra Tom la jeg ut på min Googlekonto, men siden han har sendt meg så mye, har jeg opprettet en egen konto for Tom. Noen av lenkene til de militære rullene fra Eidsvoll er derfor forandret på bloggen. 'Eidsvoll 1839 og 1840 Eidsvoldske Compagnie' er fotografert på nytt og erstattet de gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Har lagt ut noen militære legdsruller 1726 for en del av Østfold: Eidsberg og Askim: [url="http://picasaweb.google.no/erlendem/VestreEidsbergskeKompaniMilitRLegdsrulle1726?feat=directlink>Lenke Rødenes, Rakkestad og Os: Lenke Skjeberg, Varteig og Borge: Lenke Berg, Roke, Skjeberg, Ingedal, Ullerød: Lenke Rakkestad, Digernes, Roke : Lenke Eidsberg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erlend Eriksen Mæhlum

Har lagt ut noen militære legdsruller 1726 for en del av Østfold: Eidsberg og Askim: [url="http://picasaweb.google.no/erlendem/VestreEidsbergskeKompaniMilitRLegdsrulle1726?feat=directlink>Lenke Rødenes, Rakkestad og Os: Lenke Skjeberg, Varteig og Borge: Lenke Berg, Roke, Skjeberg, Ingedal, Ullerød: Lenke Rakkestad, Digernes, Roke : Lenke Eidsberg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Thingvold

Jeg har lagt ut ekstraskattemanntallet 1711 for Øvre Romerike, det vil si: Ullensaker, Nes, Nannestad, Gjerdrum og Eidsvoll. 'Eidsvollsmennene' har skrevet av dette for Eidsvoll - se Digitalpensjonatet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.