Gå til innhold
Arkivverket

[#51937] Fogd. Peter Frandtzsen Dorph


Gjest Tom Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Larsen

Er det noen som vet noe om Fogd Peter Frandtzsen Dorph, i hvilken år var han fogd,osv. han nevnes i skifte til sin kone Gunhild Tomesdtr Schvadahl (Kongsberg 20/9 1779 - 10/8 1781) som tidligere død ektemann.Som fogd regner jeg med at han hadde et eller annet form for segl. er det noen som vet noe om det.? alle forslag til hvor jeg kan finne noe mere om han er velkommen,Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Arild Vesthagen

I 'Hadeland - bygdens historie' bind I finnes følgende omtale av ham:Peter Frantssøn Dorff, foged 1740-1764, var født 1703 og døde i Land 6. mai 1767. Det gikk med ham som med så mange andre fogder - han blev i 1764 avsatt for en kassemangel av 2450 rdlr. Peter Dorff blev i 1747 gift i Toten med Anne Hoff datter av presten Ole Hannibal Hoff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Hei Jan Frodetakk for innlegget, men det som står i bygdeboka for Land har jeg sett. Jeg har hvert en tur på arkivet idag, hvor jeg fant et dokument fra 19/3 1760 signert Peter Dorph, + hans segl.

bilete3360. 19 mars 1760 (4).jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Larsen

Er det noen som vet hvor orginal maleriene til disse fotokopien er. Skulle gjerne ha fargebilder av dem.Fotokopiene er fra tidskriftet til Vestoppland 1984, nr2.Tom

bilete3410.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.