Gå til innhold
Arkivverket

[#52189] Trenger du oppslag i svenske kilder ?

Gjest Anne Lene Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristin S. Aasen

Anne Lene,Hanne: Takk så mye for innleggene 2896 og 2899-2907.Jeg har laget nettopp tema ang. Johan Jørgens innflytting fra Laurvig. Aner ikke hvilket sogn det er aktuelt å se på i Laurvig.August Johannesen trenger ikke å være født i Kville. Kan han finnes i husforhør som starter i 1860-årene i Kville?Fint å vite forskjellige info.I konfirmasjonen 20/4-1884 Kampen, Oslo til Johan Hilmar står det at han er uegte og at foreldrene er svensk kone Anne Christine Christiansen og ungkar August Johannesen. Så står det fødselsår 1840 på begge to. Så står det 1869 under de to like fødselsårene. Kan det være vigselsår? Jeg finner ikke vigselen i Arendal,Sarpsborg og i Kampen.Neste sønn var Karl Ludvig født i Barbu, Tromøya, Arendal, Aust-Agder. Døpt 16/8-1874. Litt forvirrende det også da de er regr. utflyttet fra Sverige senere på høsten iflg. Sverige-kilder. Konf. 8/4-88 i Kampen.Neste barn etter Karl Ludvig, var Alma døpt 25/4-80 i Sarpsborg. Hun er konf. våren 1894 sc. side 40 Kampen 1892-1902. Der heter moren Anna Augusta, f. Kristiansen 1840. Velger å tro at det skal være Anna Kristine som de andre. Familien er i 1885 Oslo kommunale folketelling.Sjekker flere opplysninger for å finne ut om denne August er bror til Anna Helene, iflg. tidligere innlegg.Nå har jeg funnet et spor, Josef Johannesen, f. 1860 (fra Bohuslen) som kanskje er sønn av August. August er fadder ved flere av hans barns dåp i Kampen i perioden 1890-1900. Jeg finner ikke vielsen til Josef i Kampen. Josef er innflyttet til Kampen 22.11.85 fra Sverige. Nr. 2 1885. Født 1860. Det står det jeg kan tyde confirm ---- 21/4-83. Kan han finnes i Sverige?mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Anne Lene!Ad 2917 m.flHans Vilhelm Hanssen (Knighta) var fødd 24.12.1829. Han kom til Norge med flyttsamer i 1834 sammen med søstera Lena Stina frå Jukkasjärvi på grunn av hungersnød. Men familien kom truleg opprinneleg frå Kengis i Øvre Kalix. Hans ble oppfostra hjå Ole Hanssen (frå Åmot) og kona Anne Ingebrigtsdotter. Dei budde på Østgård i Gumpedalen (Sørreisa) og Hans tok da etternavnet Hanssen. Han vart konfirmert i Sørreisa (Tranøy) i 1849 og gifte seg med Gunnhild Sevaldsdotter den 13.juli 1854. Om søstera Lena Stina, veit eg så langt berre at ho vaks opp i Målselv og vart gift med Johannes Rognmo.mvhJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jostein BøDet er ikke all verdens jeg finner her. Hans Wilhelm finner jeg hverken som født i Jukkasjärvi eller Överkalix. Når du mener at Hans Wilhelm og hans søster Lena Stina kom til Norge i 1834 fra Jukkasjärvi, så betyr det at de også bør være å finne i husforhøret 1828-1840. Det husforhøret var ikke på mer enn ca 150 sider, så jeg bestemte meg for å ta side for side og se om jeg fant noe.Da fant jeg faktisk familien, dog uten at det gir all verdens nytt. De finnes på side 63 i husforhøret i Jukkasjärvi. Overskriften på siden er: 'Löst och tjenestefolk - af Finnska almogan'. Det er vel litt indikasjon til opphavet deres. ? I allfal var familien da slik:Hans Mikkelsen Knigta f 1792Anna Greta Pedersdotter 1802Barna: Johan Mikal f 11/11-26Hans Wilhelm 24/12-29Lena Stina 29/9-31Fødesteder er ikke innført, heller ikke dato på foreldrene. Jeg har sjekket om foreldrene er født i Jukkasjärvi og finner ingen av dem der på de oppgitte f.år. Likeså har jeg sjekket alle 3 barna om de er født i Jukkasjärvi/Överkalix og finner heller ikke dem i f.boken.Husforhøret er ikke veldig tydelig(men langt fra umulig). Det står en dato 8/6-40 og et årstall 1839 med noe tekst foran. Selv har jeg ikke klart å tyde det, men den rette gjør kanskje det.Her kommer husforhøret, så kan noen prøve seg her:

bilete6296.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

HanneNå har ikke jeg lett i de kilder jeg vet at du har tilgang på, for det antar jeg at du har gjort allerede.Dette blir vanskelig. Husforhøret for Kville som dekker 1860 åra, er slått sammen og dekker årene 1860-1890. Når vi ikke kjenner til noe adresse de bodde på, så blir det desverre for stort forhør til å sette seg å bla gjennom side for siden, for å se om de er der.Når det gjelder Josef Johannesson like så. Det blir vanskelig så lenge vi bare vet at han er født i Värmland i 1860. Hvor skulle man begynne. Desverre er ikke folketellingen 1880 kommet på nett enda, for det kunne vært et sted å se etter han.Er det noe mer du kan forsøke å finne i Norge tro. Det hadde vært fint med en info om innflyttingsdato og hvor de kom fra når de kom til Norge.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Unni Knudsen 2923 bl.aNå har jeg sett på lenkene dine, og ja datoene er jo ganske greie å lese.Nå har jeg sett gjennom f.boken en gang til for Färnebo, og også tatt med Filipstad, som finnes i samme boken. Jeg kan ikke finne at han er født der.Den første linken din, innflyttingen til Bamble kan egentlig tolkes på to måter. Infoen kan si 1) at han er født 14/5-39 i färnebo eller 2) at han er født 14/5-1839 og at han i 67 kom til Bamble fra Färnebo, men bør ikke nødvendigvis være født der.Da blir jo det 2 ganske forskjellige ting. Listen over utflyttede fra Färnebo 1867 ligger ikke tilgjengelig hverken på Svar eller Genline. Så den får jeg ikke sjekket, og den kunne muligens gitt et svar. Filipstad er scannet og tilgjengelig. Jeg sjekket utflyttede der i tilfelle den boken fungerer sammen med Färnebo, men fant han desverre ikke som utflyttet 1867.Har sjekket Emibas, men kan ikke finne han der. Den eneste jeg der finner er en Anders Wilhelm Nygren som ble født i Sillerud 11/3-39 og reiste til Norge i 66. Det kan umulig være han.Så da vet jeg ikke helt hvor jeg kan lete. Noen ideer ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

August Ringman - 2911 bl.aDette var litt tunggrudd, og vrient å finne info. Men, nå har jeg i allefall noe.Med hjelp av familysearch har jeg funnet ut at den Johan som jeg nevnte som mulig kandidat i mitt innlegg 2911 er den rette, og som Ulla var så snill å tyde navnet på. Senere har jeg klart å stadfeste i husforhør at det er korrekt i forhold til den du søker.Familysearch gir flg info:Johan Olesson Ringman f 7/8-1792 Håbol døpt der 7/10, foreldre: Ole Dahlseen og Maria Andersdotter.Født i Håbol: jeg mener at han kan være født 1/10 (fs sier 7/8), men dåpsdatoen er helt klart den 7/10 og han er født Johan. Foreldre: Soldat Ole Dahlsten og Maria Andersdotter i Lungshult.Ut fra dette finner jeg i husforhør ( de er utydelige her) 1793-1805 side 73 Lungshultet i Håbol:Soldat Olof Dahsten 1770 Nösshustru Maria Andersdotter 1772 HåbolBarn: Johan 1792 HåbolBrynte 1798 HåbolCatrina 1799 HåbolSå er det et opphold, før jeg igjen finner dem i husforhør 1811-1816 på samme sted side 30. Familien finnes med samme info som over. I tillegg har sønnen Johan blitt gift og bosatt seg på samme sted som foreldrene. Foreldren flytter i 1811 til en annen plass, mens sønnen Johan blir boende.I det husforhøret (1811-1816) er infoen om sønnen:Soldat Ringman 1792hustru Maria Olsdotter 1792.De finnes også på samme plass i det neste husforhør 1816-1821 side 89. Her heter denne soldaten Johan Ringman. Da har de også en datter Maria Lisa f 1815 Håbol. Familien flytter til Rølanda i 1818.Familysearch sier om Johan Olesson Ringman at han og Maria ble født 1813 i Håbol og at hun dør i 1820.Etter det har nok Johan giftet seg med hun som var Elias Ringman sin mor.Har en følelse av at dette ble tungvint, men det var tungvint og mye frem og tilbake for å finne dette. Noter deg infoene her så får du sikkert en oversikt.Så dermed virker det fortsatt for meg som at Ringman var et soldatnavn.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Knudsen

Hei Anne Lene.Innlegg (2930), dette ser vrient ut. Det er som du skriver, at det kan være to muligheter. Skal sjekke igjen på FS, (mormonerarkivet). Har iallefall faren Anders Johnson. Unni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei.Anne Lene (2929). Takk for hjelp så langt.(Mitt siste innlegg før dette innlegg var nr. 2926).Det var fint å vite at husforhør i Kville går over flere år 1860-1890.Jeg lurer på hvor det står at Josef J. var fra Varmland?Har noen mulighet til å finne ut om det var sogneprest som het Boye i Helsingør eller annet sted i Sverige? Jeg kjenner ikke til om det er slike oversikter,kilder.Jeg har sett blant innflyttede,utflyttede i aktuelle år i Kampen,Sarpsborg,Arendal (Tromøya)ang. familiene til August og Josef. Du nevner noe om innflyttingsdato og hvor de kom fra i nr. 2929. Sikter du til de jeg spør om eller gjaldt spørsmålet ditt andre som har lagt inn innlegg,spørsmål?mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

KristinUff, der skrev jeg feil til deg. Det står jo ingen sted at Josef er født i Värmland, det skulle jo stå Bohuslän som du selv opplyste.Når det gjelder kville og husfohør 1860-1890, så er det nesten litt dumt. Vanligvis går husforhørene ca 5 og 5 år. Her har de slått sammen 30 år, det betyr muligens at det er lite som er bevart ? Det er ellers ikke mye som er bevart fra Kville, desverre, og det scannede materialet starter først i 1860. Jeg vet ikke om materialet før der er tapt.Når det gjelder Boye, så har jeg søkt etter det i 1880 og 1890 tellingen nå. I 1880 tellingen finner jeg ingen og i 1890 finner jeg en stk pastor Boyesen, i Stockholm stad.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Anne LeneTakk for svar i nr. 2934.Jeg vet at det er lite, kanskje ingenting før 1860 pga. brann i Kville hvor mange kirkebøker ble brent. Fint at du ser på det med Boye. Boye utstedte attest i 1843. I Sverige eller i Norge.Spørsmålet om innflyttingsdato og hvor man kom fra, var det til meg eller til Hanne?Jeg skal se om det kan stå mer om August og Josef i kommunale folketellinger i Oslo senere (på byarkivet). Primært for 1907 da det står fødselsdato osv.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Bø

Tusen takk Anne Lene!!Reknar med at det vert vanskeleg å koma noko særleg vidare, men hadde vore spanande å få vita om mitt noko utvatna romaniblod er ispedd nokre dråpar sameblod i tillegg, noko eg er vorten fortald i alle år. Noko tips om kvar eg kan gå vidare?? Forstår ikkje heilt kva det betyr; 'Löst og tjenestefolk af Finska almugen'. Er vel kanskje det same som lausarbeidarar og tenestefolk og at dei eigentleg kom frå Finland? Kan ikkje førestilla meg situasjonen han Hans og ho Anna Greta må ha vore i då dei sende dei to minste borna sine, 5 og 3 år gamle ut av landet. Og dei må ha vore flotte og gode menneske dei samane som tok ansvaret for dei to små ungane gjennom øydemarka.Med venleg helsingJostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Anne Lene.Jeg fikk vite i det temaet jeg opprettet ang. Boye. Fikk vite at det var i Helsingør (Sankt Olai-kirken) en ved navnet Boye var prest. Han var prest i 1843 da han utstedte attest. Det til info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Josetein BøJa, vanskelig kan det jo bli. Om du ser på lenken her fra anbytarforum Lenke så kan du jo se på Øverkalix f.eks. Mange gamle innlegg, mulig du kan finne noe av interesse om dine. Jeg vet ikke. Det er verdt et forsøk. Evt noen å ta kontakt med ? Du kan også selv lage en etterlysning på anbytarforum. Da må du registrere deg og du må betale 100 kr, avgiften gjelder for 1 år.Betydningen av overskriften i husforhøret tolker jeg nok på samme måte. som deg.Mulig du bør lage et eget tema om dette. Sakl du over til Finland så er det sikkert flinke folk på det her i forumet også og de vil muligens ikke legge merke til det her, men se det i en etterlysning.Ja, det må ha vært forferdelig å sende fra seg 2 av barna sine. Som du sier det må ha vært flotte og gode mennesker, de som tok dem med seg, og som sørget for barna. Jeg vil vel også si flotte og gode mennesker(foreldrene) som turde å ta et knalltøft valg å sende fra seg 2 av barna sine, ene og alene sikkert for at de skulle komme til et nytt sted og få det bedre, for ikke å si overleve. Selv satt de nok igjen med det tunge savnet. De må jo ha vært veldig glade i sine barn, som setter deres behov frem for egne på denne måten.Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Kristin S. AasenNå har jeg lekt litt detektiv. Tenkte jeg skulle forsøke å finne noe via Regina Lundstrøm som jo er svensk. Se hva som dukker opp da, og jeg tror jeg fant det du lurer på.Regina Gabriella ble født i Uddevalla 24/11-26, døpt 30/11 av foreldrene: Hand. Bokh. And.Gabriel Ludstrøm og Maria Lov. Forsström. Noe bostedsadresse kom ikke frem her.Jeg har også funnet ut at Regina har en søster Hanna Lovisa også født i Uddevalla 27/11-1832. Navnet hennes har ved flere anledninger blitt skrevet som Hansa Lovisa. Her var det heller ingen adresse.Hanna Lovisa fant jeg igjen i 1880 tellingen, og ved å følge henne bakover så gikk det lettere.Familien bodde i flere år i 12 husforhørsroten nr 254 i Uddevalla, moren var enke i mange år.Etter litt frem og tilbake finner jeg flg i Uddevalla: Viet 23/9-1850 tundbinare mästaren i Skien i Norge Johan Gørjen Widerberg och jungfru Regina Gabriella Lindström. 29 og 26 år gamle.Rett etter vielsen finner jeg : utflyttet fra Uddevalla nr 118 i 1850 den 27/9 Fru Regina Gabriella Widerberg.Johan Jørgen Widerberg finner jeg ikke boende el.l på samme plass som Regina. Tvert i mot står det at han bodde i Skien ved vielsesinnføringen. Jeg finner Regina med arb.attest noen ganger i årene før 1850 men det står aldri noe om hun reiste, evt hvor og hvor hun tok jobb. Mulig hun i den tiden jobbet i Norge og at de der ble kjent, og at Johan Jørgen kom til Sverige for at de skulle gifte seg. Få dager etter vielsen flyttet de til Norge, og at det er først da Reginas flytting er 'offisiell' ?Det ligger litt gjetting bak dette jeg har skrevet her, men infoen om vielse og Reginas utflytting er jo fakta funnet i kirkebøker i Uddevalla.Kanskje en ide for deg å sjekke kirkebøkene for Skien nå når du har år og datoer. Kan det stå innført for viede i 1850 flere prester førte det jo inn selv om de giftet seg et annet sted. Like så inn/utflyttede for Skien ?Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hei Anne Lene.(2939): Takk så mye for dette innlegget. Det var veldig pent uoppfordret av deg å se i Sverige-kilder ang. Johan Jørgen og Regina.Jeg tenkte ikke på at de kunne ha giftet seg i Sverige. Jeg vet hva du mener det du skriver at de kan være innført i Norge selv om vielsen var i Sverige. Jeg har opplevd at slektninger ble innført i Kr.sand med tallkoden 0 da de opprinnelig giftet seg i Helsingborg,Sverige. Bruden var fra Kr.sand.Jeg har sett på flyttelister og vigde i den aktuelle perioden. Har funnet innflyttingene til Johan Jørgen og Regina.Johan Jørgen og Regina fikk to jenter i 1852 og 1853 før Regina døde i 1853. Johan Jørgen og de to jentene Marie Regine Christiane, f. 29/2-1852 og Gabrielle Sophie, f. 31/3-1853 er ikke å se i folketellinger 1865 og 1875. Finner ikke dem blant døde og utflyttinger.Har du mulighet å se om de tre dro til Sverige etter Reginas død?Takk igjen for det fine arbeidet du gjorde for å finne vielse og dåp til Regina. (Etternavnet, er det Lindstrøm el. Lundstrøm el. Ludstrøm?)Fortsatt fin dag.mvh. Kristin S. Aasen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibeke Lund Åhling

2940:Hos www.slaktdata.org er det en del å finne. De har dette. En del av navnene er litt kreative, men som vanlig må man til originalene for å undersøke hva som er rett.Håper at dette kommer i rett orden!F6:1805-05-17 1805-05-20 Maria Lovisa Hökare Sven Forsström H. Anna Mellander 40 år1822-07-15 1822-07-19 Anna Elisabeth Handelsbokh. A. G. Lindström Maria Lovisa Forsström 17 år1824-04-19 1824-04-25 Maria Sofia Bokhål. A. G. Lindström Maria Lov. Forsström 19 år1826-11-24 1826-11-30 Regina Gabriella Hand. Bokh. And. Gabriel Lindström Maria Lov. Forsström 21 år1829-11-30 1829-12-06 Hansa Andrea Handels Bokhållare A. G. Lindström Maria Lov. Forsström 24 år1832-11-27 1832-12-02 Hanna Lovisa Charlotta Hand. Bokh. And. Gab. Lindström Maria Lovisa Forsström 27 årDøde D6:1832-10-23 Hansa Andrea 2 ½ år Kikh. Fader: Hand. Bokh. A. G. Lindström1834-08-15 Hand. Bokh. A.G. Lindström 42 år Cholera V5:1822-06-23 Handelbokhållare And. Gabr. Lindström Jungfru Maria Lovisa Forsström1850-09-23 Tundbind. M:r Johan Görjen Widerberg Skien i Norige Jungfru Regina Gabriella Lindström Man 29 år Kv 26 år1851-08-16 Smedmästare Hr Elias Eriksson Jungfru Maria Sof. Lindström Man 40 år Kv 27 år1860-04-11 Tunnbind.ges. Niklas Johansson Göteborg Jungfru Handa? Charl. Lov. Lindström Man 28 år Kv 28 år Husförhör H1 1880-1890:Handlaren Johan Anton Simonsson 6 (FR) Nr 150,151 1846-12-13 UddevallaHustru Maria Regina Kristina Viderberg 1852-02-29 Norgedotter Ella Kristina 1881-08-11 Uddevallason Birger Jörgen 1883-03-03 Uddevalladotter Gurli Maria 1884-05-03 Uddevalladotter Regina Gabriella Charlotta 1887-08-17 dotter Wilma Julia 1889-05-25 Maria Sofia Eriksson 1824-04-13 Uddevalla Barberare Herman Enegren 7 (FR) Kålgårdsberget 1845-12-16 Gabriella Sofia Widerberg 1853-03-31 Änkan Maria Lovisa Lindström 12 (FR) 254-255 Stadens Elements Läroverk 1805-05-17 Uddevalla 1885-02-21Tunnbindaren Niklas Johansson 12 (FR) 254-255 Stadens Elements Läroverk 1832-11-09 MycklebyHustru Maria Lindström 1832-11-27 Uddevalla son Carl Johan Ludvig 1861-04-15 Uddevalla dotter Svea Maria Nikolina 1862-12-22 Uddevalla og i H3 1890-1897:Handlare Johan Anton Simonsson 5(FR)nr 124 1846-12-13 UddevallaHustru Alma Regina Kristina Vilsberg 1852-12-27 Norge Dotter Ella Kristina 1881-09-11 Uddevalla Son Birger Jörgen 1883-03-03 Uddevalla Dotter Gurli Maria 1884-03-05 Uddevalla Dotter Regina Gabriella Charlotta 1887-08-17 UddevallaDotter Hilma Julia Antonia 1889-05-25 Uddevalla Änka Maria Sofia Eriksson 1824-04-14 Uddevalla 1897-07-19Tunnbindare Niklas Johansson 12 (FR) nr 254 1832-09-11 MycklebyHustru Hanna LIndström 1832-11-27 UddevallaSon Carl Johan Ludvig 1861-04-15 UddevallaDotter Svea Maria Nikolina 1862-12-22 Uddevalla Herman Ängren 5(FR)nr 128-129 1845-12-16Hustru Gabriella Sofia Widerberg 1853-03-31 Skee (sic)Änkefru Augusta Amalia Enegren 1813-05-06 Sthlm 1894-02-21 Og i H5 1900:Barberare Herman Enegren 164 (FR) 1845 ToröHustru Gabriella Sofia Viden 1853 Skien Bokhållare Johan Anton Simonsson 124(FR)1846 UddevallaMaria Regina Kristina Viderberg 1852 NorgeDotter Ella Kristina 1881 Uddevallason Birger Jörgen 1883 Uddevallason (sic) Gurli Maria 1884 Uddevalladotter Regina Gabriella Charlotta 1887 Uddevalladotter Vilma Julia Antonia 1889 Uddevalla Tunnbindare Niklas Johansson 254 (FR) 1832 MycklebyHustru Hansa Lindström 1832 Uddevalladotter Svea Maria Nikolina 1862 Uddevalla Handlande Karl Johan Ludvig Johansson 227 (FR) 1861 UddevallaHustru Alma Teresia Andersson 1871 Uddevalladotter Karin Astrid 1897 Uddevallason Wolmar Nikoloaus 1899 Uddevalla De to barnene giftet seg sannsynligvis i Uddevalla, da de er der i husførhørene. Dessverre er de årene ikke registrert hos Släktdata. Hvis faren kom til eller døde i Uddevalla så er det nokk under samme periode, ogjeg finner ham ikke. (Og så var det den manglende tanten da, Anna Elisabeth f. 1822...)Mvh Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv og Jan O. Davidsen

Hvordan få tilgang til Svenske kilder ?Dette hvar vel det opprinnelige spørsmålet i den debatten som pågår her, men så er det en så stor mengde innlegg, at jeg får problemer.Er det noen som kan gi meg noen konkrete råd ?Mitt primære søkeområde i Sverige er Sanne i Båhuslän.Jan O.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Hej Jan!Sanne Socken i Bohuslän, det är min socken det. Arkiv Digital är det bästa alternativet för dig att ha ett abonnemang hos, då de har orginalböcker för Sanne Socken fram till cirka år 1935.Med vänliga hälsningar Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

JanSkjønner godt at du forvirres over mange innlegg. Men, overskriften går på om du trenger oppslag i svenske kilder og ikke på hvordan få tilgang. En vesentlig forskjell. Mange har ønsket det, og dermed mange innlegg.Arkiv digital som Susann foreslår [url="http://www.arkivdigital.se/main/products>http://www.arkivdigital.se/main/productsDu kan søke på släktdata http://www.slaktdata.org/index.php/regsearchSvar har folketellinger og mye annet. Krever abbonnement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Vibeke A.: Takk så mye for den fine og nyttige infoen. Det var fint å få bekreftet at jentene dro til Sverige. Antagelig var deres far med.Fins det husforhør (Uddevalla) i perioden 1860-1880? Hvis, hva står det evt. om Johan Jørgen og hans døtre? Døtrenes mor var født i Uddevalla.Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Har dere mulighet å finne søsken og foreldre til Forslund, Anders Dräng (ogift man)f. 26/9 1854 i Karlanda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/11 1878 från Fors Norra, Karlanda, Värmlands län (Värmland) till NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 100Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

2940 Maria Regina Videbergs barnSimonsson, Ella KristinaNedergårdsgatan 5Död 18/12 1960.Kyrkobokförd i Härlanda, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).Född 8/11 1881 i Uddevalla (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Ogift kvinna. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Härlanda, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Västergötland) Björkekärr, Göteborgs kn (Västra Götalands län, Västergötland) Simonsson, Gurli MariaNedergårdsgaatan 5Död 6/5 1952.Kyrkobokförd i Härlanda, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland).Född 3/5 1884 i Uddevalla (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Ogift kvinna. Simonsson, Regina Gabriella Charl:aBräcke Östergårdsg, Västerg 417 22 GöteborgDöd 20/1 1978.Kyrkobokförd (1973) i Lundby, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland). Mantalsskriven (1973) på samma ort.Född 17/8 1887 i Uddevalla (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Ogift kvinna.Simonsson, Vilma Julia AntoniaBräcke Östergårdsg, Västerg 417 22 GöteborgDöd 2/6 1978.Kyrkobokförd (1973) i Lundby, Göteborgs kn (Göteborgs och Bohus län, Västergötland). Mantalsskriven (1973) på samma ort.Född 25/5 1889 i Uddevalla (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Ogift kvinna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin S. Aasen

Hanne L., takk for ditt innlegg om Marie Reginas alle døtres dødsfall registrert i Gøteborg. Eneste sønnen hennes mangler vi dødsinfo på. Det ser ut som Gabrielle ikke fikk barn iflg. husforhør i perioden 1880-1900.Jeg lurer fremdeles på det med husforhør i perioden 1860-1880 som kan gi evt. mer svar på Johan Jørgen (fikk to barn i Skien i 1855 med to kvinner) (det er foreløpig usikkert om han fikk en i 1864, har egen debatt om det) med to døtre Marie Regina og Gabrielle Sophie.Fins det dødsinfo på Marie Regina og Gabrielle Sophie med ektemenn også? Johan Jørgens dødsinfo har det foreløpig ikke lyktes å finne (viser til 2941). Den vil det også være verdt å finne. Hvis det finnes.Mvh. Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

KristinMorell f. Johansson, Svea Maria NikolinaIsebergsvägen 13Död 30/8 1953.Kyrkobokförd i Uddevalla, Uddevalla kn (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Född 22/12 1862 i Uddevalla (Göteborgs och Bohus län, Bohuslän).Änka (7/7 1926). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Uddevalla, Uddevalla kn (Västra Götalands län, Bohuslän) Bäve, Uddevalla kn (Västra Götalands län, Bohuslän)Födelseförsamling i källan: Uddevalla (Göteborgs och Bohus län)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Hej!Jag ser att Ni är i Uddevalla och letar, jag har dock inte riktigt fått ordning på exakt vad Ni letar efter men jag har i alla fall tillgång till församlingsböckerna, födelse, vigda och dödböckerna fram till cirka år 1937. Så jag kan, när jag får tid, göra ett koll i böckerna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.