Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Trine Kristin Grøthe

[#52887] Mali Eliasdatter som flyttet fra Meråker til Kvam i Nord Fron

Recommended Posts

Min tippoldemor hette Mali Eliasdatter og var født i 1843 i Meråker NT. Hun var nok gift med Paul Lien fra Nordre Fron, men han er ikke hjemme ved folketellingen i 1900. Er det noen som vet mer om Mali ? mvh Trine K Grøthe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Lenke til 1900 Lenke Hva er det du vil finne ut forfedrene hennes eller etter 1900?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei ! jeg ønsker å finne ut mest mulig bakover i tid. Foreldre,søsken, besteforeldre... Har mye om hennes etterkommere. mvh Trine Grøthe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Tror dette må være konfirmasjonene hennes i 1859 nr. 22 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk Berit ! Tusen takk skal du ha! Har i mellomtiden funnet at hun er tjenestepige på en gård i Meråker ved tellingen i 1865. Nå kan jeg lete videre etter å ha fått navn på foreldrene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

Kan legge til at Mali var enke da hun giftet seg med Paul Olsen Lien den 15. april 1878 i Hegra kirke, Øvre Stjørdal.Samme dag døpte de også datteren Elisabeth f. 18. des. 1877.Mali ble 1. gang gift 22. nov. 1867 i Meråker kirke, med Iver Iversen Kringøren fra Hegra. I dette ekteskapet har jeg notert fire barn: Iver f. 1867, Kirsti f. 1870, Edvard f. 1872 og Peter f. 1873. Iver Iversen døde 6. jan. 1875.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk ! Du er makelaus Aud. Det er Petter Iversen som er min oldefar. mvh Trine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen, Aud ! Da får vi la tipptipp være så lenge. Kan konsentrere meg om alle barna til Mali.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.