Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Annelise Brahtz

[#53283] Arendal kirke i Stokke, Vestfold?

Recommended Posts

Gjest Annelise Brahtz

Tiptipoldefar Christopher Jacobsen Ramsom (Ramsum) confirmeret i Arendal kirke 5.oct.1788. Eksisterer denne kirke idag - og hvor lå/ligger den? Jeg synes at jeg har nærlæst alle kart uden at finde den.Hilsen Annelise

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Marianne Hansen

Arendal ligger i Aust Agder fylke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Treff

Hei !Arendal kirke er nok det gamle navnet for Arnadal. Ligger i Stokke i Vestfold der også Ramsum ligger.Mvh Tor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila S. Hynne

HeiDet er Arnadal kirke i Stokke, Vestfold. De skrev Arendal i stedet for Arnadal på den tiden. Om det er den samme kirken som den gang er jeg litt usikker på. Kjenner ikke historikken. Men i lenken under så synes jeg kirken ikke ser så gammel ut.Prøver å legge inn bildet av denne kirken fra Dis-Norge sine sider Lenkemvh Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Tor Treff

Kirken finnes idag !Ligger til RV 312, 6-7 km nordvestover fra Sem.Har noen et bilde av den ?Mvh Tor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Den nåværende kirken i Arnadal (bildet som er lenket i innlegg 4) er fra 1882.Stokke, Skjee og Arnadal er sogn i Stokke prestegjeld. Gården Ramsum ligger i Skjee sogn. Ved konfirmasjonsgudstjenesten var alle prestegjeldets konfirmanter samlet, og det gikk på rundgang hvilken kirke gudstjenesten ble holdt i. Følgelig var konfirmasjonsgudstjenesten som regel hvert tredje år i Arnadal på den tida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Hunskaar

Stokke-boka har ikke fått med Jacobs andre ekteskap, inngått i Andebu 1771 - Lenke (øverst til venstre).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Egil Theie

HeiSer at jeg glemte permanent sidelenke. Her er den: LenkeDet er skifte etter Anne Kristoffersdatter i 1799: Ramsø 23.10.1799 Sk.pr. 12, fol. 721 Avdøde Anna Christophersdtr. Enkem. Jacob Hansen. Barn: 1. Christopher myndig, på Adskim i Anneboe. 2. Helvig 19 år. Løsøre: 550 rdl. Tilst. gjeld: 805 rdl. Jordegods: 600 rdl. ¼ part af fullgården Ramsø: 1 ½ bpd. smør m.b. Brutto: 2402 rdl. Netto: 2208 rdl

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Annelise Brahtz

Tusind tak til alle jer som bruger tid, og giver mig disse oplysninger. Hilsen fra en glad Annelise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Annelise Brahtz

Tusind tak til alle jer som bruger tid, og giver mig disse oplysninger. Hilsen fra en glad Annelise.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.