Gå til innhold
Arkivverket

[#53456] Hans Svendsen og Karoline Birgithe, når død ?


Gjest Målfrid Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Larsen

Finner ikke når Hans Svendsen, og Karoline Birgithe Kristoffersdatter, døde. De skulle bo på Vardåsen, der Hans arbeidet på sykehuset.Har sett gjenom Asker, og gjennom Bærum (men det blir vel på en annen kant. Er det noen mulighet for å søke bare på navn ? Litt ukjent på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Larsen

Karoline Birgithe Kristoffersdatter var født i 1864. Hans Svendsen vet jeg ikke sikkert, men de giftet seg i 1900 i Asker. Fikk en datter Sigrid i 1904.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjenJeg kan ikke finne dem i 1900-tellingen. Kunne de være borgelig viet?Hvor er Sigrid født? Jeg har heller ikke funnet henne hverken i Asker eller i Bærum.Du kan forsøke å ta kontakt med Vardåsen menighet på denne adressen vardasen.menighet@asker.kirken.no og høre om de kan hjelpe.Skal lete litt mer senere i dag hvis ingen andre finner noe i mellomtiden.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjen Jeg har igjen sjekket folketelling 1900 og ser av notering der at følgende mangler: http://digitalarkivet.no/1900/mangler1900.htm Kan det være de bodde i Bærum i 1900 og er blandt de som mangler?Kirkebøkene har jeg hatt problemer med å åpne i kveld derfor har jeg ikke fått sjekket disse etter Sigrid. Vet du om de fikk flere barn? Har du fødselsdato på Sigrid. Prøver igjen i morgen.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjen.Etter mye leting løsner det litt nå. Har funnet Sigrid og moren i folketelling 1900 i Lier Sigrid født 18/11-1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=176&filnamn=f00626&gardpostnr=898&personpostnr=6038&merk=6038#ovre>LenkeHun er uektefødt.Kan dette være Hans Svendsen på garden Sylling i Lier LenkeHer fant jeg også lysningen til Hans Emil Svendsen og Karoline Birgitte Kristoffersdatter i Lier. Lysning 17/2-1901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Larsen

Marit. Takk for hjelp. Jeg har også en Sigrid i 1904 med foreldre Karoline og Hans. Kanskje den første som du nevner), er død. Dette skal jeg sjekke. Men hvor dødsdato til Karoline og Hans befinner seg, det er verre, Asker pr.gjeld sier de har levert alt for distr. på nettet. Mvh Målfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Larsen

Karoline og Hans har en dtr, f. 1904, Sigrid Emilie. Dette er sikkert. Men så forstår jeg ikke ft 1900 der Karoline ser ut til å ha en dtr. Sigrid Hansdtr. Finner henne ikke igjen som konfirm eller død. Har en teori. Ser vi på ft 1900, så står det Karoline kristoffersdtr. TJENER deretter BUDEIE, så kommer Maren Olgers. TJENER deretter BARNEPIKE. Videre SIGRID HANS, tjenestepikens uægte barn, forsørges av BUDEIE, altså Karoline. Kan det tenkes at Sigrid er dtr av Maren, men at Karoline forsørger henne? Nei, jeg tror ikke så mye på dette, men .... Der er i hvertfall noe som ikke stemmer. Men så har Sigrid etternavn Hansen (Karoline giftet seg jo med Hans Svendsen i 1901, som ble far til Sigrid f 1904) Kanskje jeg skal ta en tur til statsarkivet. Er du kjent med Matrikkel ? Kanskje det var noe, men da må jeg nok til Oslo eller kongsberg. Takk for hjelp. Hilsen Målfrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.