Gå til innhold
Arkivverket

[#54236] Martha Olsdatter Quamme/Kvamme

Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Men da har du jo funnet han, da.Han ligger forøvrig i grav sammen med to andre Haugland;Ole Haugland f 0110 1876 d 1944 gr l 1944 Olaf Haugland f 0306 1912 d 0706 1984 gr l 1984 Odd Runar Haugland f 2002 1944 d 1104 2005 gr l 2005 I samme grav ligger også Torbjørg K. Ingebretsen d 1984Jeg kan da antyde at Olaf Haugland også er hans sønn. Han bør vi kanskje kunne finne. Mens Odd Runar kanskje kan være barnebarn. Torbjørg kan være samboer av en av dem, eller en datter som er gift Ingebretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

De hadde faktisk ei datter til,Aslaug Herborg.Født i Hurum,Buskerud.: Lenke Ser ut til at de flyttet mye,for ved konfirmasjonene i Strømm står det forskjellig fødeplass på alle barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

'Din' Ole Ellingsen Haugaland er født 30. september 1875 og døpt 31. oktober 1875; LenkeDet betyr at familien Haugland som ligger gravlagt i Sande ikke kan være din familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Det ble hele tiden sagt at alle var halvsøsken.Men det er nå oppklart at de ikke var det.Hvis man går tilbake på Anette Otilie så var hun fraskilt da hun giftet seg med Ole.Hvem var hun i så fall gift med.Og var det noen barn der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Skjønte at det ikke var han.Da dro han kanskje utenlands da.For jeg kan ikke finne han på gravminner.Har lett litt i utlandet,mange Ole Haugland men stemmer ikke med fødselsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Oles søster:Kari Ellingsdatter f 1873 skal iflg 'Haussoga' ha emigrert til USA. Jeg kan ikke finne henne blandt emigranter. Det er trolig henne jeg finner her i Strømmen, gift Hansen, og bor på samme adresse som Ole Ellingsen.LenkeSpørsmålet er om disse kan ha emigrert samtidig... Bare en tanke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ja jeg forstår det, Lisbeth, - og det du vil ha hjelp til er å finne ut er hvor det ble av din oldefar Ole, om han ble gift flere ganger, om han hadde flere barn enn dine grantanter og grandonkler, og hvor han døde. Fortalte din bestefar noe om dette? Har du noen ideer om hvor han kan ha gjort av seg? Kan han f eks ha vært på anlegg et eller annet sted i landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Nei det ble ikke sagt noenting om han.Det virket som om han hadde reist og han skulle ikke nevnes.Men dette var for over 30 år siden.Min bestefar døde i 1976.Og ingen andre vil svare på noen ting.Så jeg får lete videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

KJære Lisbeth,dette kan bli vanskelig, men jeg tror ikke vi skal gi opp. Kan det være at barnebarna til noen av de andre barna til Ole og Anette vet noe om dette? Er det mulig for deg å få spurt dem? Ellers så tror jeg du skal lage en egen tråd der du ber om hjelp fra USA-ekspertene. De leser, tror jeg, helst tråder som inneholder USA og emigrasjon i emnet/temaet tittel. Det vi vet er jo at hans søster Kari gift Hansen trolig emigrerte. Bugdebokforfatteren for Haus må jo ha funnet den opplysningen et eller annet sted.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Ble litt spennende å jobbe med dette.Har ikke funnet ut hvor det ble av Ole Ellingsen Haugland etter 1920-tallet,men fant noe annet.Datteren Klaudia og sønnen Einar ble født mens Anette enda var gift med sin første mann.Klaudia ble døpt sammen med sin søster i 1906,men her er Einars dåp,Anette var ikke enke da hun giftet seg 2.gang:Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Jeg har ikke hørt noe om at Ole dro til Amerika.Noe jeg tror de fleste andre i familien trodde var at de første barna til Anette ikke var Ole sine.Men kirkebøkene sier noe annet.Hvem var Anette sin første mann da?Jeg vet at min pappa har noen gjenlevende slekt.Kusiner\fettere.Men ingen jeg kan kontakte.Vi får bare fortsette søket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.