Gå til innhold
Arkivverket

[#54236] Martha Olsdatter Quamme/Kvamme


Gjest Lisbeth Wangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

I dag kommer vi ikke inn i scannede kirkebøker, dessverre. Sikkert noe som de holder på å rette på. Så det hjelper nok ikke med nye lenker .Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

I innlegg (35) nevner Arnfrid Mæland en datter Matilda Kristina f. 1897 som Ole Ellingsen Haugland får med piken Kristina Monsdatter Almås. Skulle gjerne hatt litt mer informasjon om henne, når hun døde og om hun har etterkommere etter seg?Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Så igår at de scannede kirkebøkene skulle ligge nede i 4 timer idag.Men jeg noterte ned noen av opplysningene jeg fant.Anette og (Oluf) Thorvald Borgersen Smaaland giftet seg i Kongsberg 1891,dissentersamfunnet. Datteren Borghild ble født i 1892,og ifølge folketellinga fikk de en gutt i 1894,men han fant jeg ikke døpt i Kongsberg.I tillegg er det to barn med etternavn Andersen med i folketellinga,dette kan jo og være Anettes barn,men det fikk jeg ikke sjekket.Men Anette og hennes mann finner jeg ikke i 1900-tellinga,det er jo rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Takk til Arnfrid Mæland for svar. Kristina Monsdatter Almås ble gift 09.02.1905 i Korskirken med Bernhard Nikolai Ludvigsen og de fikk en datter Anna 24.05.1904 som døde 29.09.1904 i Bergen. Kristina døde 15.05.1905. Så denne Mathilde Kristina f. 07.09.1897 er enneste ettekommer etter Kristina Monsdatter Almås.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Men du vet ikke om Mathilde Kristina ble gift..I 1924-1925 finner jeg tre Bernhard Ludvigsen i Bergen, en murer, en fabrikkeier og en sykepleier ved Nevengården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Bernhard giftet seg opp igjen 24.10.1909 i Mariakirken med Marie Bertine Nilsdatter Landro. Bernhard døde 03.10.1957 i Bergen og Marie døde 13.03.1960 Jeg vet de fikk i allefall en sønn.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Er du så sikker på at han noen gang flyttet fra Svelvik ? Ikke alle dødsfall er registrert enda,og i kirkebøkene finner du jo ikke noe om han døde som gammel mann. Ser iallefall at han er oppført som snekker i Strømm når datteren Margot gifter seg ,så det betyr vel at han bor der enda i 1832: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(90) 16.11. får vi denne melsingen på fremsiden av DA;'Nå gjenstår det bare å indeksere og legge ut de sist skannede bøkene før prosjektet kan avsluttes helt. 90.000 bilder skal indekseres fra Oslo, Bergen, Tromsø og Hamar før året er omme.'Det betyr vel at det ikke er noe mer å skanne fra Strømmen og Svelvik...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lisbeth Wangen

Da får vi bare vente å se om det kommer noe mere fra Svelvik da.Men etter hva jeg har forstått så var han ikke i live i 50 årene.Men det er kanskje for tidlig å få noen opplysninger om det.Det er vel 60-80 år som er klausulen på kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.