Gå til innhold
Arkivverket

[#54415] Famile til Niels Olsen, Sandsvær og hustru Barbro Torstensdatter


Gjest Jan Erling Haugland
 Del

Recommended Posts

Gjest Gunn Huglen

Vel denne Inger Marie lever med sin familie i 1865, og hennes alder passer ikke helt , likevel en mulighet for at det er rette damen. Skal lete etter vielsen, der står muligens fars navn?LenkeGunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Hei Gunn! Ser at du er tidlig på plass! Jeg fikk ikke sett innleggene i går, men har tatt de nu på morgenen. Intr å se at det finnes noe om disse folkene, og hva som har skjedd de fremover i livet. Skulle ikke bli forundret om noen av disse ender el endte opp i Kanada el USA. Takk for dine innspill så langt.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her fant jeg også vielsen til Inger Marie fra kirkebok.Du får studere opplysningene nærmere , ser at det er ført en Ole Nilsen der fars navn vel burde vært. Kan hende at dette er broren?LenkeVielse nr. 17. bruden fra Sørbyeiet.Hilsen fra morgenfuglen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erling Haugland

Takk for dette Gunn. Det er nok rette karen du har i ditt innlegg nr 22. Iflg opplysninger fra en gren av fam i Kanada hadde Gulbrand 2 døtre en Nina og en Helene. Antaglig er Helene den som står oppført som Inger H, og at H står for Helene.Det hadde vært intr om en kunne finne ut om Nils, og også om besteforeldre til Barbro, dvs foreldrene til Torsten Helgesen f ca 1745, og moren som jeg mener er en Barbara Klemetsdtr f ca 1760. Kanskje en kunne finne vielsen ? Er vel vanskelig da det begynner å bli rimelig gammelt.Ole skal iflg de samme kildene i Kanada ha vært gift 4 ganger og ha hatt 5 sønner og 3 døtre fra disse 4 ekteskapene. Kenner ikke navn på noen av hans hustruer.Mvh Jan Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.