Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#54534] Hitra/ST: Foreldre til Albert Kristoffersen (f. ca. 1828)

Recommended Posts

Gjest Hermod Moursund

I folketellingen heter det at Albert Kristoffersen (f. ca. 1828) var født på Hitra, men at han var gift med en Anna Kristoffersen (f. ca. 1848) og holdt til i Nedre Stjørdal. Mer vet jeg ikke.Har noen foreldrene til disse?Hermod Moursund

Gjest Hermod Moursund

Takk, Anne. Denne 'hadde jeg' faktisk.Finner jo Christoffer Ingebrigtsen (61 år) og Sara Andersdtr. (70 år) på gården Kvalvig på Hitra FT 1865. Men er disse foreldre til Albert? Disse fant jeg på Family Search, men er ikke sikker på om de er hans foreldre...

Gjest Hermod Moursund

Ja, dette så ikke jeg. Tusen takk, Anne.Så er mitt spørsmål: Når døde Gunelia og når ble Albert gift med Anna (f. ca. 1848)? For det er datteren Amalie Christine (f. 1881) som er interessant her - og da er mora Anna + et eller annet, fra Verdal i Nord-Trøndelag. Greier noen denne nøtta?

Gjest Odd Annar Tangen

Ifølge Stj.boka bind II del I side 387 døde Gunelie 19/5 1876. Albert og Anna Otelie Olausdatter Lyng ble gift 12/3 1878. Anna ble født i Verdal 1848 og døde 12/5 1926.Så Amalie Kristine født 15/12 1879 er nok datter av Anna.V.h. Odd Annar

Gjest Anne Tonby

De har antagelig giftet seg i den perioden det ikke er kirkebøker for, men et søk på fs ga denne vielsen: Peder Pedersen og Ingeborg Ellingsdtr viet 6/11-1817. Dette tror jeg er Peder i ft 1801 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=f11721&gardpostnr=77&personpostnr=1156&merk=1156#ovre>Lenke og dette Ingeborg Lenke Lars og Anne blir nok vanskeligere. Peders dødsfall Lenke og muligens Ingeborg

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.