Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Margaret Miller

[#54580] Har noen DIS Norge?

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg søker etter Hans Thoresen f. ca. 1782. Han er med mora Giertrud Olsen og stefaren i 1801 i Trondheim, 19 aar. Hvor ble Hans født? Det er en Hans Thoresen til i Strinden i 1801 og jeg har funnet ham f. 1780 Lade. Jeg ser Hans f. ca. 1782 ikke i Domkirken, Strinda (Bakke), Strinda (Lade), Haltdalen eller Vaar Frue 1781-1784. Kan noen hjelpe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunn Huglen

Jeg legger inn 1801-tellingen med Hans Thorsen hos mor og stefar her: LenkeVet ikke om du mener om noen har adgang til å klatre i slektstrær på Dis-treff?Fant ikke noen der som hadde levert data om den du søker, dessverre.Mvh. Gunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Som utgangspunkt for videre leting: Hvor er de felles barna Ole og Hans født? Hvor og når ble John og Giertrud viet? Hvorfor er ikke konfirmasjoner ført i denne perioden i Trondheim? Hva med Tiller, som ligger i Klæbu sogn? Hva med Byneset? Hva med Melhus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Her er John og Giertrud trolovet midt på venstre side Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A09 (1784-1801), Trolovede 1791, side 39. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16333&idx_id=16333&idx_listetype=tr&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-38>Lenke . Presten skriver en del, men jeg kan ikke se at det står noe om hvor de er fra.Deres yngste datter Giertrud Sør-Trøndelag fylke, Domkirken i Trondheim, Ministerialbok nr. 601A07 (1770-1819), Fødte og døpte 1796, side 112. Permanent sidelenke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Margaret Miller

Takk Kristinn! Jeg ser ikke Hans sin daap i Domkirken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Nei, det gjør ikke jeg heller.Men jeg fant en Ole, sønn av Jon Jonsøn og Giertrue Olsdatter, døpt i 1782 Lenke nummer 50 nest nederst på høyre side. Kan presten ha skrevet feil navn på faren i kirkeboka? Eller kan det stå feil når det står 'Thoresen' på Hans i tellingen 1801? Det blir jo bare spekulasjoner, særlig når vi ikke finner Hans' dåp. Finner ikke dette ekteparet i FT 1801 for Trondheim.K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Margaret Miller

Hei Kristinn. Du er meget flink. Dette er for vanskelig et problemm, tror jeg. Tusen takk for hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive