Gå til innhold
Arkivverket
Gjest knut fasting

[#54930] Elisa Thue fra Vanylven og rallaren Christian Guddal.

Recommended Posts

Gjest knut fasting

I ft. 1900 finner jeg følgende: LenkeKan noen hjelpe med slekta til Elisa Thue ?; o} knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dåpen hennes i 1871 (n° 8) LenkeFar: Elling Olsen AaröeMor: Pernille Olsdtr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekteskapet til foreldra 15/5 - 1867: Lenke Hans far Ole Larsen og hennes far Ole Olsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen Ole på Kaarsteen i 1865, derimot er det en Ingeborg Ellingsdtr der: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en Ole Larsen og en Ellie Ellingsdtr i 1865: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hun står jo som Pernille Olsdtr fra Gredung i Stryen, men finner ingen ved det navnet der i 1865: derimot er det en Pernelle Knudsdtr der: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune Bergesen

Jeg finner en Pernille Olsdatter født i Stryn 10/10-1840 og døbt 10/10-1840. Far er Ole Olsen Jelle og mor er Pernille Lassesdatter Gredong, han var tjenestedreng og barnet var uægte født.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest knut fasting

Fantastisk hva dere finner ! Tusen takk igjen.; o= knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest knut fasting

Kan det være den Ole Olsen Jelle som døpes i Oppstryn 1818 med foreldrene Ole Olsen Jelle og Marte Rasmusdatter ?; o} knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er vel Pernelle Lassedtr Gredong/Gredung f. i Oppstryn 11/3 - 1822 (nederst på högre side) LenkeForeldre Lasse Lassesen Gredong og Pernele Amundsdtr Gredong

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en Lasse lassesen på Gredung i 1801, han er gift med en Christie Amundsdtr.Hun kan ha dödd og han kan ha blitt oppattgift med hennes sôster: Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her gifter en Lasse Lassesen (han er ungkar, så det er vel ikke han samme)seg i 1813, men hun heter Pernilla Knudsdtr her: LenkeKan det være at jeg leste dåpen feil over.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig at de som har skrevet det av har lest feil, her i kirkeboka, kopulert 28 februar 1813: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11506&idx_id=11506&uid=ny&idx_side=-305>LenkeDet står ungkar på han og enke på henne, hun kommer og fra Glomnæs. Hun er nok en Knudsdtr.Men hennes förste ektemann var Amund Clausen Glomsnæs og presten kan ha tatt feil da han förte inn dåpen:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest knut fasting

Det er mere trolig at navneskikken var ganske fantasiløs, de var jo inngiftet i stor grad.; o} knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest knut fasting

Ellers er det da utrolig hva dere kan lese, kirkebøkene er ikke noe særlig for oss som er uvenner med telefonkatalogen !; o} knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kommer jeg til at Christi Amundsdtr og Pernelle Knudsdtr var svigerinner först for Christi hadde en bror some het Amund Clausen på Glomnæs og han var nok förste mann til den Pernille som gifta seg opp igjen til Gredong.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men du vet når man er lærer må man venne seg til å tolke de forunderligste skrifter. Jeg er absolutt ikke noen ekspert her, men med öving kommer man seg jo litt etter litt!! jeg tror ihvertfall at vi har funnet riktig pernelle og da kom hun fra Grov. men jeg finner ingen ved det navnet döpt der - fyrebels... FS stiller opp med en, f. 1784: Lenke Far Knud Grov og mor Pernille

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er vel mora gift for andre gang på Grov. Det er tydlig at hennes förste mann het Knut. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ekteskapet til Pernille og Knut på FS (kopi fra kirkebok) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest knut fasting

Stemmer alderen til Pernille, 41 år i 1809 ? Altså gift som 15-åring i 1775 ? Hun oppgis også død i 1809 som 57-åring.; o} knut f

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive