Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Birger Forsmo

[#54990] Andreas Johannesen flyttet fra Gulen i 1896 til Bergen. Hvor ble han av?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Andreas Johannesen skal ha flyttet fra Gulen og til Bergen i 1896, men jeg er ikke kar om å finne han. Andreas var f. 7.11.1869 i Brandsdal, Gulen. Jeg har leitet etter han men kan ikke klare å finne han. Hvor ble han av? Jeg finner han heller ikke i utflyttingslistene.Takker hjertelig for all mulig hjelp!Mvh.Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Litt greit å vite kven det er, så her er mannen det nok er snakk om. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Jeg takker for det! Men du skriver: 'Litt greit å vite kven det er': Men det står da tydelig hvem han er!Når jeg ikke finner han utflyttet så er det i kireboken for Gulen!Mvh.Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Då er det vel han me finner her i 1900-tellinga, men alder avviker litt. Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Oddvar Søreide

Kommentar i mitt innlegg 2 var ikkje mynta på din info Birger, men for at andre lettare kunne finne denne personen. Det er alltid lettere å finne ein person om ein har ett utgangspunkt i ein database.mvh Oddvar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig takk, Carsten Schanche! Det kom kjapt! Takk også til Oddvar for lenken!Med vennlig hilsenBirger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Carsten Schanche

Olaf Brandsdal, sjåfør, Bergen. Født 26-12-1911 i Bergen, sønn av Andreas Brandsdal, f. 1869 i Sogn, og Anna f. Lutro, f. 1873 i Hardanger. Gift 1937 i Bergen med Signe Marie Teige. 2 barn. Var under krigen med i Stein-organisasjonen, ble arrestert oktober 1941 og sendt til Tyskland. Døde 29-12-1944 i Kaisheim i Bayern. Gravlagt i Bergen. (Våre Falne).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk skal dere ha! Dere er utrolig flinke til å finne frem!Olafs sin skjebne hadde jeg nedskrevet etter svigerfars beretning som er søskenbarn av Olaf.Med vennlig hilsenBirger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Ja, det stemmer nok det at det Andreas sin datter.Enda en gang, hjertelig takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om Andreas Joakim Johannesen kunne være gift 2 ganger? Jeg finner nemlig at Leif Johan f. 20.7.1900; døpt 2.9.1900 i Nykirken som sønn av Andreas Joakim Johannesen og Anna Nilsen.Er det noen feil kanskje?Birger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Birger,Kven er Andreas Joakim Johannesen ? Han kan ikkje vere identisk med Andreas nemnd i (1).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Det står i KB at vielsen med Anna Lutro var hans 1. ekteskap; Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Her er vielsen til Andreas Joakim og Anna i 1892 (19) og (20) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Birger Forsmo

Takk for det, Arnfrid. Ja, jeg var jo klar over det.Gisle: Andreas Joakim Johannesen var mannen til Anna Andersdatter Lutro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Arnfrid Mæland

Birger,Hvor står det at 'din' Andreas hadde Joakim som mellomnavn?Mvh Arnfrid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.