Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#54990] Andreas Johannesen flyttet fra Gulen i 1896 til Bergen. Hvor ble han av?

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Andreas Johannesen skal ha flyttet fra Gulen og til Bergen i 1896, men jeg er ikke kar om å finne han. Andreas var f. 7.11.1869 i Brandsdal, Gulen. Jeg har leitet etter han men kan ikke klare å finne han. Hvor ble han av? Jeg finner han heller ikke i utflyttingslistene.Takker hjertelig for all mulig hjelp!Mvh.Birger

Gjest Oddvar Søreide

Kommentar i mitt innlegg 2 var ikkje mynta på din info Birger, men for at andre lettare kunne finne denne personen. Det er alltid lettere å finne ein person om ein har ett utgangspunkt i ein database.mvh Oddvar

Gjest Carsten Schanche

Olaf Brandsdal, sjåfør, Bergen. Født 26-12-1911 i Bergen, sønn av Andreas Brandsdal, f. 1869 i Sogn, og Anna f. Lutro, f. 1873 i Hardanger. Gift 1937 i Bergen med Signe Marie Teige. 2 barn. Var under krigen med i Stein-organisasjonen, ble arrestert oktober 1941 og sendt til Tyskland. Døde 29-12-1944 i Kaisheim i Bayern. Gravlagt i Bergen. (Våre Falne).

Gjest Gisle Hersvik
Gjest Birger Forsmo

Hjertelig, hjertelig takk skal dere ha! Dere er utrolig flinke til å finne frem!Olafs sin skjebne hadde jeg nedskrevet etter svigerfars beretning som er søskenbarn av Olaf.Med vennlig hilsenBirger

Gjest Gisle Hersvik

Ja, Johanne, ref. lenke over var dottera deira:Kildeinformasjon: Bergen fylke, Domkirken, Ministerialbok nr. B 8 (1903-1925), Fødte og døpte 1906, side 54.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=269&idx_id=269&uid=ny&idx_side=-55>LenkePermanent bildelenke:

Gjest Birger Forsmo

Jeg undres på om Andreas Joakim Johannesen kunne være gift 2 ganger? Jeg finner nemlig at Leif Johan f. 20.7.1900; døpt 2.9.1900 i Nykirken som sønn av Andreas Joakim Johannesen og Anna Nilsen.Er det noen feil kanskje?Birger

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.