Gå til innhold
Arkivverket

[#55810] Otto Olson Hammer


Gjest Brit Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Brit Andersen

Fikk kontakt med forskeren som jeg brukte i 1996 og fikk bekreftet dette: From Moody county (township):Otto Hammer born on Hammer, Upper Stjørdal, Norway the 24th of August, 1856, Hegre Clerical District. Jonetta Eriksdaughter Meaadal, born on Brataas, Upper Stjørdal Norway, the 8th of October, 1859, Hegre Clerical District. He emigrated to America in the Spring of 1873 and came to Minnehaha County, Dakota Territory where he bought land in Edison Township, where he now lives. She emigrated to America in the Spring of 1881, came to Sioux Falls, Minnehaha County. Children: Oline, born in Edison Township, Minnehaha County; Emma Randine, also born in Edison Township. One adopted son, John Ludvig Brudeborn in Edison Township, Minnehaha County. Derfor avslutter jeg etterlysningen om Otto O.Hammer.Skal prøve å etterlyse Jonetta i Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brit Andersen

Se mitt innlegg nr.8 Billetten var i allefall betalt.Men 100% sikker er jeg ikke før jeg får bevist det motsatte :-)Kan iallefall ikke finne henne i 1900-tellinga.Det står også i en slektsbok at hun reiste.Har også hørt at hun fikk to barn 'over there'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.