Gå til innhold
Arkivverket

[#56103] Født 02.07.1910 i Chicago,kan noen hjelpe?


Gjest Helmin Kvennodd
 Del

Recommended Posts

Gjest Jon Torp

En enklere vei å gå, er vel å finne vielsen og emigrasjonene til Halvor Johnsen og Hansine Eriksdatter. Vi vet jo at disse to var foreldrene til de tre barna.Det vi ikke vet sikkert, er om den Halvor Johnsen som jeg nevner i innlegg 22 er identisk med den Halvor Johnsen som gifter seg med Hansine Eriksdatter og blir dykker i Chicago.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Så er spørsmålet: Giftet de seg i Norge eller USA? Halvor kan ha mønstret av en båt der, så det er ikke sikkert at han kan finnes i emigrasjonsdatabasene her på DA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Arne og Jon. Dere er helt råe til å finne fram,dette er jo kjempebra. Her var det jo masse blanding av for og etternavn og endring av navn.Kjempebra, nå er det mann som blir kjempeglad. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Helmin!Takk for dette! Men jeg mener fortsatt det er for tidlig å konkludere med at han i innlegg nr. 22 er far til Hans John Teigen f. i Chicago 2. juli 1910.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei. Noen nye opplysninger, han jeg hjelper hadde snakket med sin kusine,hun mente at Harry(halvor) i 1922 reiste alene til USA,for så å gifte seg på nytt der.(forlot familien i Norge). Hvordan kan jeg finne giftemål i USA? Harry og Nettie`s. Eventuelt birthcertificat for John f.02.07.1910? Har leita i alle tenkelige kirkebøker i Grenlandsområdet, kan ikke finne noe giftemål her.Nettie het jo egentlig Hansine Eriksdatter(se Grace`s konf.) mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Solås

Bare et par ord nå Helmin, - sendte tidligere i dag en mail til SAK og spurte om dødsmelding og skifte etter Halvors mor. Dette kommer de nok til å sende pr. brev, så det kan vel ta et par dager.Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Arne. Kjempeflott,har ikke noe problem å vente noen dager. Tenkte bare å si ifra om nye opplysninger,han ringte meg imorges. mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Arne Solås

Jeg fikk omsider svar fra SAK vedk. Hansines arvinger:Barn: Halvor Ingbordus Halvorsen, 46 år, Kristiansand.Jonas Kjeldsen, 35 år.Gunda Octava Kjeldsen, 43 år.Anna Abrahamsen, død 1918, efterlader sig en sønn Jalmer(? utydelig) Kristian, 12 år gl.Dette viser altså at denne Halvor var bosatt i Kristiansand i 1927 - så da spørs det om det er 'vår' Halvor. Du får høre med Hans Johns sønn om han kjenner til noen av disse navnene.Mvh. Arne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helmin Kvennodd

Hei Arne. Så denne først nå,skal sjekke med han jeg hjelper i løpet av helgen. hjertelig takk,mvh helmin fra brevik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.