Gå til innhold
Arkivverket

[#58455] Johannes Olsen Asheims födelsedata


Gjest Kirsten Wolleberget
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Undres på om denne Ole Olsson Asheim/Østerbø var sønn til Ole Johannesson Asheim (1703-1775) og Ingeborg Olsdtr Oppedal Ytre (1709-1802)Finner han ikke død på Østerbø, bodde han en annen plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

1884: Ingvald: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Stord, Klokkerbok nr. A 2 (1879-1909), Fødte og døpte 1884, side 21. Permanent sidelenke: Lenke Finner ikke flere på Rommetveit, men de kan ha flyttet derfra etter 1884.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant ingen andre født på Stord. Her er de og i ft med bare et barn født på Stord: LenkeMen nå har jeg ikke sjekket 1892-1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Hei Kjellaug!(26): Ja det har eg i min database iallefall.(27) og (28): Ingvald 'kjenner' eg til, men dei har sikkert fått born mellom 1884 og 1894?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Flott, da har jeg 6 generasjoner her, Kirsten. Ole Johannesson Asheim var bror til en av mine tipper.Gisle: Har sjekka 1892-1894, ingen der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Sande

Til (22)Gjertrud døpt 7.7.1802 tilhører vel ikke denne familien men er datter til Anders Anderson Kirkøy og Guri Christoffersdtr. Losnegard. Se nesten nederst på høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fant forlovelsen til foreldra til Lasse Mathiasson Asheim f 1738: Forlovet: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Gulen, Ministerialbok nr. A 9 (1729-1735), Kronologisk liste 1734, side 65. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11440&idx_id=11440&uid=ny&idx_side=-67>Lenke De het Mathias Lassesen Asheim og Mari Johannesdtr Asheim.Da finner jeg henne død her i 1786: LenkeJohannes Monsson Oppedal Indre og Gunille Lassedtr Østerbø ble forlovet i 1734: Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Gulen, Ministerialbok nr. A 9 (1729-1735), Kronologisk liste 1734, side 61. Permanent sidelenke:

bilete4573.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Og her her forfedrene til Ole Olsson Asheim som ble gift med Anne Johannesdtr Østerbø, hun var da datter til Johannes Monsson Østerbø (se over) og Gunille Lassedtr Østerbø.

bilete4574.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Fint! Jeg har 'arva' det meste av dette fra min farfars familie, en gammelt håndskreven sirkel. Det ser ut for at den som satte det opp hadde leita godt. Ellers har jeg jo ført til barn m.m. sel, så dersom Kirsten fremdeles er blant oss, kan hun ta kontakt på adressa jeg viste over.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Wolleberget

GisleJag har bara funnit ett barn fött i Stord,Ingvald Asheim f. 9/10 1884, konfirmerad i Tanum,Brunlanes. Ingvald blev lärare såsom sin far.När familjen flyttade från Stord och vart vet jag ej.På Jordet, Tanum i Brunlanes föddes mycket riktigt 6 barn. Vid det sista barnets, John Ragnar, dop var bl.a. Ingvald fadder.Förlåt dröjsmåletmvh Kirsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.