Gå til innhold
Arkivverket

[#58639] Mikkel Larsen Landsvik & Kari Olsdt. Solheim


Gjest Yvonne T. Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Yvonne T. Eide

Dette paret finner jeg svært lite om og står helt fast for øyeblikket.Mikkel Larson Landsvik finner jeg ingen fødsels- eller dødsår på. Ei heller noe hell i FT 1801/1825 for Manger. Søk etter skifte ga ikke resultat.2 steder dukker han derimot opp: vielsen med Kari i Manger 13.06.1779 og ved sønnens dåp i 1779.Kari Olsdt. Solheim ble registrert som 30 år ved sin død i 1780. Ergo skal hun ha vært født r. 1750.Av barn finner jeg kun min ane, Lars 1779-1860, men det sier seg vel selv ettersom moren døde året etter.Så blir spørsmålet hvor Mikkel ble av? Har han giftet seg på nytt og flyttet til et annet sted? Dør han i perioden 1803-1816?Sønnen Lars i 1801: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Yvonne T. Eide

Har letet videre etter Michel Larsen uten hell. Finner han ikke i FT 1801 andre steder i nærområdets sogn heller. Synes det er merkelig at mannen 'forsvinner' ettersom han sitter igjen som en ung enkemann med et lite barn. Noen som finner han gift på ny, med flere barn eller i det minste dødsfallet hans?Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.