Gå til innhold
Arkivverket

[#58928] Sygevoktere ved Eg asyl, Kristiansand, rundt 1894?


Gjest erling t. endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Anders Tobiassen Egeli jobbet som sygevokter ved Eg Asyl i Kristiansand rundt 1894, da han giftet seg med Tarjer Osufsdatter i Kristiansand.Ved opprydning fant vi et bilde som viser Anders geli lengst til venstre i bildet... kan dette være en samling sykevoktere ved Eg Asyl?Har ikke lastet ned bilde før, og forsøker meg herved med tungen beint i munnen, og fingrene forhåpentligvis på rette tast....

bilete4678.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Unni Lauvås

Sitter å leser i boken 'Eg sykehus 100 år 1881-1981, på side 58 er det et bilde og jeg ser at mannen i midten framme på bildet du har lagt ut er med på dette. Desverre er teksten 'om dette viser pasienter eller betjening, eller begge deler vet vi ikke'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Takk for respons. Det er nok pleiere/ betjening, vil jeg tro. Anders Egeli må bare ha vært en ufaglært pleier/ påpasser. Han drev senere med jordbruk og var slakter på Greipstad, nå Songdalen.Men da har jeg fått bekreftet at dette bildet sannsynligvis er fra Eg asyl. Takk for innlegg, begge to.Nå fikk jeg også lyst å låne den boken.... tar turen til biblioteket :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest erling t. endresen

Da har jeg fått lest boka, og ved å sammenligne bygningsdetaljer som 'drainnretning' ved døra (ringeklokke?), trappegelender og takrenner kan jeg slå fast at dette bildet er fra Eg asyl, rundt 1894.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.