Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#58975] Leting etter morfars søster Gina, fra Sør-Fron, kanskje i Canada.

Recommended Posts

Gjest Ruth Gaustad

Takk igjen Tordis.Dette var et steg videre, nå spørs det om det går an å komme lenger. Kanskje finnes det etterkommere, men nå er det jo et nytt familienavn i bildet.Har du kikket etter Gina i tellingene? eller kan du si meg hva jeg skal gjøre for å fortsette, eller gå tilbake til 1900 for å kikke etter Gina. Å lete etter noen i Nord- Dakota, Minnesota eller Wisconsin er bra steder å søke så mange det var som slo seg ned der.Har så lyst til å finne enden på dette jeg har begynt å nøste på. Er derfor veldig takknemlig for all hjelp til å søke videre, jeg vet for lite om alle mulighetene til å finne ut noe.Mvh.Ruth.

Gjest Tordis Trønnes

Jeg fant ei Gina/Gena Toft i 1900 - Pelican, Oneida county, WI. Det står at hun er født febr. 1868 i Norge og det stemmer jo bra.Gina Bakken giftet seg i WI 1897 med Even Toft. At hun skriver seg for Bakken gjør at jeg er veldig usikker på om dette er rett Gina. Vet ikke hvor jeg skal lete for å finne ut hvem Gina Bakken er.Mvh. Tordis

Gjest Tordis Trønnes

Nå har jeg iallefall funnet ut hvem Even Toft er. Han er født på Nordlunde i Follebu i 1867. Moren var fra Tretten og faren var svensk.Even og moren bor i 1875 på Tofte. Da Even blir konfirmert i 1882 bor han fortsatt Tofte og det er nok det navnet han har tatt med seg. Så da er det kanskje noen som vet hvem han gifta seg med ??!!Jeg har funnet Gina og Even Toft i senere folketellinger og de får flere barn, deriblandt en sønn som blir døpt Emil og en datter Ragna.Det er mulig dette er et blindspor, men det virker veldig interessent iallefall.Mvh. Tordis

Gjest Ruth Gaustad

Hei.Har kikket litt etter Gina-er, men ikke funnet noen andre som passer. Navnet Bakken virker merkelig, og jeg har ikke sett noen utvandret som heter Gina Bakken hittil. Det er vel bare å lete mer etterhvert som det er tid til det. Tusen takk så langt til alle medhjelpere. Mvh.Ruth.

Gjest Tordis Trønnes

Jeg har bestilt vielsespapirene for Even J Toft og Gina Bakken. Dette ble interessent for meg også da Even`s mor var fra Tretten. Du skal bli underrettet når papirene kommer og hva som står der.Mvh. Tordis

• 3 uker senere...
Gjest Tordis Trønnes

Nå har jeg fått vielsespapirene og Gina Bakken er Gina Knutsdatter og da er hun som jeg fryktet ikke den rette for deg. Men hun var fra Tretten så da fikk jeg jo litt igjen for å kjøpe det dokumentet.Mvh Tordis

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.