Gå til innhold
Arkivverket

[#59147] Født på Bagholmen


Gjest Terje E Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Christian Arentz

Jeg har to brødre: 1) Lagmann og rådmann i Bergen, kanselliråd Johan (Jan) Nielsen Bager (1681-1744) g.m. Gjertrud Clausdatter Fasting (1699-1772) igjen m. to sønner a) Claus Johansen Bager (f. 25 april 1718 Bergen, begr. 17 jul 1783) Stiftsbefalingsmann 1775, kst. stiftsamtmann, etatsråd 1760, justisråd 1750, kancelliråd 1744, b) Madz Jansen Bager f. i Sogn. 2) Mads Nilsen Bager (ca. 1683 - 1744) Skipper i Bergen g. 1718 m. Anne Margrete Larsdatter Smith (ca. 1690 Larsgården, Borgund, M/R - 1 des. 1768 Sund, Midthordland) igjen m. barna Else, Clara og Birgitte.Går ut fra at det er en forveksling hos Sollied mellom 1 b) og 2).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje E Skrolsvik

Ser det i skiftet at det ikke er nevnt noen Mads etter Jan Bager. Så her må Sollied ha forvekslet noe. Jeg retter det i alle fall hos meg til Mads Nielsen Bager død 1744. Bodde på Petanebryggen. Så her ble det litt ' forskyvninger'. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

Ser dessuten av fadderlisten over (Henrich døpt 11 mars 1762) at Mads Nielsen Bager og Anne Margrethe Larsdatter ant. også kan ha hatt en sønn Monsr. Niels Bager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

(74) En av David Johan Giertsens, døpt 30. mars 1771 faddere Madme Else Ulrica Sund var nok (nå sogneprest) Natanael Pedersen Sundes 4. hustru (g. 31. mai 1769) Else Ulriche Edwardsdatter Christie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.