Gå til innhold
Arkivverket

[#60275] Elen Elisabeth Eriksdtr. født Talvik 1822, oppvokst i Loppa


Gjest Edith  M Toft
 Del

Recommended Posts

Gjest Edith  M Toft

Skulle prøve å legge inn lenker, men den første var feil og den andre virket ikke.Ser at en Elen Elisabeth Andersdtr. ble gift i Loppa 13/09/1845 med Jonas Torske Nilsen Berg. En av forloverne var Elen Elisabeth Eriksdtr.'s far, Erik O.Tysse. Kan det være en sammenheng her? Er dette den samme dama?Finner dette i registreringssentral for historisk data. Universitet i Tromsø, Kirkebøker fra Loppa.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er dåpen til Elen i Talvik i 1822 - foreldre er Erik Tysse og Olave Birgitte Bendixdatter - Finnmark fylke, Talvik, Ministerialbok nr. 8 (1821-1837), Fødte og døpte 1823, side 19. LenkeGrethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lindis rokstad

Hei. Sitter og studerer dette innlegget og er mildt sagt forvirret. Jeg har samme paret i mitt register der Elen Elisabeth Andersdtr vistnok er født i Ravnfjord i Tromsøsund i 1819. Nå husker jeg ikke i farten hvor jeg har mine opplysninger fra.Lindis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Edith  M Toft

Har funnet ut at min Elen Elisabeth døde i Talvik 29/07/1826 ikke fylt 4 år. Ser ikke ut til at foreldrene fikk flere barn.Mvh Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Edith  M Toft

Jeg er oppmerksom på diskusjonen i 65724.Min Erik Tysse het Erik Olaus Madsen Tysse. Hans far Mads Eriksen er bror til Knud Eriksen, som diskusteres i 65724. Han ser jeg og har en sønn Erik Tysse.Se diskusjonen 37641Mvh. Edith

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.