Gå til innhold
Arkivverket

[#60539] 'Dar kjem Dampen'


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Oddvar Søreide

Beklager Arnfrid. Eg leste jo ikkje heile teksten i innlegg 46 og la jo ikkje merke til at bilde innlegg 46 var ett annet enn det på vedlagte link og at bilde faktisk viser M/K Jøsenfjord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Alt i orden. Det pussige var at da jeg søkte etter M/K Jøsenfjord på arbeidsstasjonen min, her jeg er nå, fikk jeg ikke dette treffet. Så satt jeg og putlet litt med Macen, og tok et tilsvarende søk der, og da fikk jeg dette treffet til [url="http://skipsarkiv-rogaland.net/>http://skipsarkiv-rogaland.net/ , en side jeg aldri har vært borti før. Interessant oppdagelse, må jeg si...Tilbake til 1957. Har lest en del til i kveld, men finner ikk e helt ut hvilken båt som var der da, annet enn at Onarøy trafikkerte de veiløse grendene i Åkrafjorden helt til vår tid.les mer her

bilete5089.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddvar Søreide

Slik eg leser din vedlagte link innlegg 52, så het båten Sandøy til 1965 og da fikk den navnet Onarøy og i HSD boka står det samme om eierne, som i linken. Den var leiebåt for HSD, men da altså på 1960-talet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

..og dette fotoet skal være av den langt mer kjente Fanaraaken og Sandøy, senere Onarøy, men ved hvilken kai???Her på Vestlandet spilles hyllestsangen til Fanaraaken hver dag på radioen.

bilete5090.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dere må virkelig lese debatten i den 2. lenken i (52). Det er jo kjempeartig. Tenk at man skal kjøpe en brukt fotolinse over nett hos en kar i USA, og så har denne mannen faktisk kjøpt Onarøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Interessessat lenke! Eg såg nok Onarøy av og til når eg var i Åkrafjorden. Eg synes å hugsa at den kom sjeldnare og sjeldnare, til slutt berre ved behov, f.eks. når dei skulle frakta ein bår over fjorden. På Eikemo er det fleire bilar enn folk, sjølv om vegen er berre nokre få hundre meter!Eidfjord var nemnd; eg meiner det var den som gjekk til Åkrafjorden i 1960-åra, om fredagane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

God kveld Marie, - i den sure Jonsoknatta,Ja. Eg snakka med Lars Christophersen i dag, og han bør vel vere påliteleg i denne samanhengen. Dei dreiv vel både butikken og kaien, om eg ikkje tar feil, slik som Børretsen sine gjorde i Etne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Fjordbussene, Torleif, og de andre fjordabåtene som gikk til Strilalandet;kan vi starte med å identisfisere noen på dette bildet? Jeg vet at Seimstrand skal være her, men vet ikke helt hvilken.

bilete5091.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Retting til (54):Båten som ligg ved sida av 'Fanaraaken' er FSFs 'Svanøy', bygd i 1925, og som i 2005 vart 'henta heimatt' frå Gibraltar. No ligg ho i Dåfjorden og vert restaurert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Men kor var vernetida for tektsen til 'Kor kjmen dampen'?Etter det eg veit, døydde Hammer på 1990-talet, aom æreslem m.a. i Foreningen Norges døvbline. Grunn: Han fann opp sumarstemner for døvblinde - og nett bo er det 53. avvikla i Fredrikstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På side 37 her er det et bilde av Fanaraaken i Holmedal: LenkeUnder står det og en del å lese om båten: 'bygd ved Laksevåg Verft. Det vart levert 15.juli 1937, same året det vart fotografert ved kai i Holmedal.'Er det noen som vet - eller husker hva fraktebåten som gikk i rute mellom Flørø - Steinhovden - Høydal i 1960- åra het? Har leita på Google, men finner ingenting. Det var slik jeg kom over denne Internet-boka fra sff-kommune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(60) Bjørn, det var sjølvsagt ikkje klokt av meg å leggja teksten, slik eg har han nedskrive, inn her. Elles ser eg at han ligg på nettet ogso, fleire stader. Eg skulle nok hatt tillating frå TONO. Eg beklagar dette.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(60) Bjørn, det var sjølvsagt ikkje klokt av meg å leggja teksten, slik eg har han nedskrive, inn her. Elles ser eg at han ligg på nettet ogso, fleire stader. Eg skulle nok hatt tillating frå TONO. Eg beklagar dette.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Slik jeg kan se bildet Arnfrid, så har du D/S Seimstrand forann, M/S Hordabø deretter, og jeg tror det er Manger som ligger helt bak. Fotoet må jo være tilbake til krigens dager, da det kan se ut til at det er det gamle selskapet sitt merke på skorsteinen til Seimstrand.Mvh. Torleif Odland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror vi skal få slite med å plassere fjordabåtene, Torleif. Har noen flere skannede bilder mv fra Vågen. Skal se hva vi kan få gjort med dem.Fikk lyst å legge inn en lenke til en nettsutstilling fra Arkivverket Lenke Apropos 'Dar kjem Dampen': Den er gjengitt også her, men jeg kan ikke se at rettighetshaverne er nevnt eller at den er gnegitt med tillatelse. Det er vel snarere slik at vi opplever den som allemannseie, slik det også etterhvert er blitt med min sal morfars 'Å Vestland, Vestland', som man nå også kan få som ringetone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Sigdestad

Hei Arnfrid!Eg veit berre det at M/S 'Sandøy' og M/S 'Svanøy' var to heilt ulike skip både når det gjeld utsjånad og storleik. 'Svanøy' er av same type som 'Granvin' og 'Atløy', 'Sandøy' var ein god del større. Eg ser i lenka at 'Sandøy' heitte 'Fanaråken' før ho vart kjøpt av Fylkesbaatane i 1937, og nybygget til Fylkesbaatane same året vart døypt 'Fanaraaken'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Spørsmålet mitt 'Hva er dette?' refererte til de to lenkene, altså om bruken av navnet Fanaraaken. Det kunne jo oppfattes at jeg var 'ærekrenket' av deg, men det var jeg ikke. Jeg så i ettertid at jeg hadde skrevet feil båtnavn på den minste båten i bildet i (54). Beklager, Gunnar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, Arnfrid (66), da var det nok M/S Florøy som gikk der til 1966. Syntest jeg drog kjensel på den. 3 og 1/2 time tok turen fra Høydal til Florø dersom jeg husker rett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kurt Østbye

Tenkte jeg skulle prøve meg med et bilde av gode gamle Kommandøren, selv om jeg bare har reist med den mellomste Kommandøren som ifølge Kolltveit endte sine dager i Karibia.Og så ein liten stubb fra 'folkedypet':Alkoholen var ikkje det einaste problemet om bord på båtane. På den tida hadde folk andre vanar med omsyn til reinsemd og orden. Fylkesbaatane fann at dei måtte rettleia dei reisande for å betra på tilhøva. I alle større rom hang plakatar med påskrifta: ”Reisande må alltid bruka reinsemd og orden. Difor må dei ikkje sputta på golv eller dekk, ikkje leggja seg på sofa eller benk med skoty på, ikkje kasta papir og avfall ikring seg.” Det var då ho las dette at ei sognejente utbraut: ”Sputt ikkje på golvet!? Kor skal ein sputta her då? Upp i taket?”

bilete5095.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Lurer på når neste Kommandøren ble satt inn i ruten? I april 1977, da jeg var musikkstudent og aktiv sanger, dro vi på turne i S&F med Kommandøren. Jeg var forresten høygravid. Vi var også på Batalden, Torbjørn, hvis du leser dette. 'Prots' var musikalsk leder og dirigent. Vi fremførte Carmen, med profesjonelle solister. Det var kjempegøy. Mens de fleste lå på flatseng rundt om på skoler, fikk jeg, siden jeg hadde stor mage, ligge på hotell eller pensjonat.Her er et foto av noen av oss ombord på Kommandøren på vei fra Bergen.

bilete5098.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Den første Kommandøren:'Den fyrste 'Kommandøren' (på biletet ved Balestrand med fjella opp frå Esefjorden som bakgrunn) vart levert frå Akers mekaniske verksted i 1891, seinare ombygd to gonger, i 1910 og 1930. Båten gjekk på grunn ved Alversund 8. februar 1945, men vart berga og lagd i opplag i Bergen. Den fyrste 'Kommandøren' enda sine dagar for godt medan båten låg i opplag. Ein full sjømann på ein tysk MTB sende ein torpedo i skipet 29. mars 1945.' (Fylkesarkivet)'Den andre Kommandøren' må, iflg denne art i Dag og Tid av Herbjørn Sørebø, ha kommet rundt 1960 http://www.dagogtid.no/arkiv/2001/03/herb.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Er det nokon som hugsar rutebåten Frøyna, den var ganske liten. Gjekk rundt 1970 i rute mellom dei då veglause bygdene i Bremanger kommune. Eine stoppestaden var Kjelkenes, derfrå gjekk det veg til Svelgen.Eg er usikker på om Frøyna var eller hadde vore eigd av Fylkesbåtane, eller av ein Nøttingnes som då var midt i 60-åra og førar av båten. Frøyna hadde ein gammal Wichmannmotor, 2F eller 2M kanskje, rundt 40HK.Mon tru båten eksisterar enno?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.