Gå til innhold
Arkivverket

[#61018] HO; Hans (Ivarhus) Rasmussen LINGA & Kari Olsdtr BERGE - etterslekt

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her kom det inn nok et innlegg som jeg ikke såg! Ja, når vi legger hjernecellene sammen, går det ikke så værst!!Fant en Giertrud Olsdtr f. på Glesnes i 1765, men det blir stor forskjell fra alderen hennes i 1801: LenkeVel, de gifta seg i 1789, så det er vel ikke rom for så mange flere. De barna døde nok sikkert små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Her er trolig dødsfallet til Anders Hansen, 12. november 1840 Lenke Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Sund, Ministerialbok nr. A 13 (1835-1849), Døde og begravede 1841, side 291. Datteren Ingeborg var bosatt på Vixøen der han døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tre forskjellige antatte fødselsår for Giertrud! FT 1801 52 år, dvs f. ca 1749Hun som ble født i 1765Ved denne Giertruds død som er 75 år skulle f.året da være ca 1754.Hva er så det riktige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tre forskjellige antatte fødselsår for Giertrud! FT 1801 52 år, dvs f. ca 1749Hun som ble født i 1765Ved denne Giertruds død som er 75 år skulle f.året da være ca 1754.Hva er så det riktige??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint Rune, da er du enig med Lars om at det er rette dødsår for Anders-:)Fint Lars-:) Så fikk jeg det med og!Vi går visst alle om hverandre, men nå tar jeg kveld for noe arbeid må jeg gjøre til i morgen.Håper jeg ikke faller av lasset her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Johannessen

Hvis det er den samme Giertrud som var gift med Lars Johannesen Glæsnæsholmen, så kan det ikke være hun som var født i 1765. Jeg heller til at fødselsåret er ca 1750 jft FT 1801. Men ettersom vi ikke finner henne døpt i Sund, kan det tenkes at hun var født et annet sted, men bosatt på Glesnesholmen ved giftermålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være den samme for stedatter til Anders het Anne Larsdtr. Mulig du har rett Lars at hun kom fra et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ja, jeg tror jeg må gi meg jeg også. Jeg kjenner på topplokket at jeg har fått nok for i kveld. Men en siste hilsen i kveld fra meg er følgende barn av Salomon og Ingeborg.Willum f. 26.03.1823Christopher f. 14.11.1825Anders f. 07.01.1829Salomon f. 08.11.1831Gjertrud f. 26.03.1839 tvilling medKari f. 26.03.1839.Det vil vel være naturlig å tro på flere mellom 1831 og 1839 og kanskje et barn i 1821/22.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er utrolig imponert over det arbeidet dere gjør. Dere er et flott team. Jeg har imidlertid falt av lasset mang en gang.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ta det med ro Arnfrid, jeg skal sende deg en ny oppdatering til helgen. Så får vi se hva som eventuelt mangler av info vedr. Hans Sjursen og Magdele Nilsdtr.s etterkommere.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

275: Har kikket på fadderne til Ingeborgs barn. Malene har en fadder som heter Christie Olsdtr og Ingeborg har en fadder som heter Gierturd Olsdtr. Denne siste Giertrud er vel da hun som ble døpt i 1765. Kan det allikevel være en forbindelse mellom disse to Giertruene og hva med Christie Olsdtr?Ved begge ekteskap står 'vår' Giertrud som kommet fra Glesnes, kanskje det står noe i bygdeboka fra Sund om hennes opprinnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Vi har gjennom skifter fått vite at Madele Amundsdtr. og Lars Henrichsen Huse hadde to sønner, Henrich f. ca. 1813 og Ingebrigt f. ca 1816. Jeg har så langt ikke sett etter deres fødsel eller dåp, men dette dukket opp mens jeg drev og så etter noe annet. Ingebrigt Larsen Qvalem, født på Huse giftet seg i Kvinnherad 01.10.1841 med Kari Andersdtr. Aasen. En av forloverne er en Lars Henrich Qvalem som kanskje er identisk med broren Henrich født ca. 1813.Men hvor i all verden finner jeg gården Qvalem/Kvalheim i 1865?.Forøvrig er Ingebrigt død før 1865 (har ikke funnet ham død), men da er Kari gift på nytt med Kristian Olsen fra Kongsberg. De bor da på gården Huuse-myren, og der finner vi fire barn fra ekteskapet med Ingebrigt.Her er vielsen, øverst på siden.LenkeMvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Dersom det er noen av dere som har oversikten her, så trenger jeg etterkommere etter: (Igjen så beklager jeg om jeg har fått noe av dette tidligere!) 1.2.6.2. Rasmus Hansen Bru & Alis Johannesdatter Børsheim, gift 20. juli 1713 Jeg har disse barna, trolig fra et skifte: Johannes R., Hans R., 30, Rasmus R., 26, Kari R., 24, Ellena, 18, og Siri, 16. Er det noen som har nærmere opplysninger om dem? ------- 1.2.6.4. Malene Hansdatter Bru &m Johannes Johannessen Skogseide BARN? -------1.2.6.6. Karen Hansdatter Bru 1699 - LEVDE HUN OPP? GIFT MED? BARN? -------1.2.6.7. Ellen Hansdatter Bru 1702 – 1752 & Morten Olsen Skogseide 1685 - 1765. Ellen inngår ekteskap med Morten Olsen Skogseide, sønn av Ole Mortensen Skogseide og Anna Torkelsdtr Nedre-Bolstad, 20. juni 1723. BARN? -------1.2.6.11. Lisbeth Hansdatter Bru & Peder Andersen Lille Fosse BARN? ------- 1.2.6.12. Anne Hansdatter Bru 1708- LEVDE HUN OPP? GIFT MED? BARN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

296: Har sendt deg det jeg har Arnfrid.295: Jeg finner heller ikke Quaelm/Qualheim/Kvalem/Kvalheim i Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

296: Har sendt deg det jeg har Arnfrid.295: Jeg finner heller ikke Quaelm/Qualheim/Kvalem/Kvalheim i Hordaland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

295 (se de to nederste): Her får Lars Henrik Larsen Quavelm en sønn, Lars Henrik, i 1841. Moren er Maren Christine f. Velfring (?)Like under er dåpen til Ander Ingebrigtsen: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Kvinnherad, Ministerialbok nr. A 6 (1835-1843), Fødte og døpte menn 1841, side 45. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11555&idx_id=11555&uid=ny&idx_side=-51>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.