Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Harald Ommang

[#61021] Kjenner noen mer til forfedre til Lars Olsen, Bjørke-Eie?

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lenken din virker ikke, Harald.mvh Kjellaug

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Ommang

Hei!Nei, det ser ut som om sidene til Eidskog historielag er endret. Finner ikke den informasjonen nå. Det jeg har til nå er:F. 11.031836 Bjørke-Eie, d 6.10.1918 Øver-Voll. Gift 3.01.1864, Vang, hedmark med Anne Andersdtr.Kildeinformasjon: Hedmark fylke, Vang, Ministerialbok nr. 9 (1826-1841), Fødte og døpte 1836, side 127. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9060&idx_id=9060&uid=ny&idx_side=-132>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFar: Ole Larsen Bjerke Mor: Dorte Helgesdtr Brende, f. 1815. Hosle-eie, Vang, Hedmark. Døpt 15.10.1815 Vang.Hennes foreldre Helge Olsen og Johanne Jonsdatter. På Eidskogs sider som funket tidligere, stod det Tverendmoen på Helge Olsen.Mye av denne informasjonen er så vidt jeg vet fra Vangsboka. Har lenge hatt planer om å låne den på biblioteket, men har ikke kommet så langt :-)Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger J. Kristoffersen

Lars Olsen, f.på Bjørke 11.03.1836,er nevnt i første bind av Vangsboka (side 584). Det står at han er sønn av tjenestedreng på Bjørke, Ole Larsen og Dorte Helgesdatter. (Dorte var født på Vestre Holseie, og familien er omtalt i samme bok, side 300) Dessuten at han ble gift med Anne Andersdatter, og her er det henvist til Sandbakken under Øvre Voll (side 493 i samme bok), og her er det både bilde av Lars og Anne, og rikelig med informasjon som du sikkert ville ha interesse av å lese. Vangsboka bind 1, koster kr. 375,- frakt, og dersom du skulle ønske å kjøpe den, kan jeg formidle det gjennom Vang historielag. Med hilsen fra Inger J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.