Gå til innhold
Arkivverket

[#61076] Sønderborg-barna; når var de født, hvor ble de av, etterslekt?

Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Og da er det fortsatt klinkende klart:Magdalene P. Sønderborg (1688-†1749)Marie P. Sønderborg (1689-†?, men etter 1733)Peder P. Sønderborg (1693-†?, men etter 1733)Nils P. Sønderborg (1695-†? men etter 1733 og før 1738)Jens P. Sønderborg (1696-†1754)Samuel P. Sønderborg (1700-†1738)Jakob P. Sønderborg (1701-†?, men etter 1733)Elen P. Sønderborg (1703-†1741)Johanne P. Sønderborg (1705-†1775)lever alle ved skiftet etter mormoren Anna Jensdtr Loss 17.3.1729 og ved skiftet etter grandtanten Kirsten Loss 23.4.1733, mensAnne P. Sønderborg (1698-†1726) (gm Hans Christopher Thune) var død før skiftet i 1729, nemlig i 1726 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11618&idx_id=11618&uid=ny&idx_side=-11>Lenke Permanent bildelenke: LenkeSå var der to barn som ikke nevnes i noen av skiftene, nemlig Anne Malene f 1687, død ?, trolig som helt lite, og Hans f 1692 som dør i 1704 Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei, jeg forstår ikke hvor dødsåret 1733 for Ellen Hansdatter kommer fra. Nå har jeg leitet gjennom alle KB for Os prg i 1733, og hun er ikke der.Men skiftet etter Anna Jensdtr Loss i 1729 har vel faktisk Nedrebø tolket dithen at Ellen Hansdatter var død før det skiftet, i og med at det var hennes barn som møtte ved skiftet og ikke henne. Så da skal Ellen Hansdatter være død før 17.3.1729.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det kan nok tenkes man har dette fra før av, men jeg oppdaget dette mens jeg lette etter noe helt annet.Magdalena Brygger ble gravlagt i Hammer pr. gjeld 02.06.1749, 62 år gammel.[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=9&filnamn=HAMRDODE&gardpostnr=7269&merk=7269#ovre>LenkeSe langt nede på venstre kolonne,høyre side i kirkeboka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Arentz

329: Ser at jeg har notert Elen Hansdatter som død 1724, men mangler referanse. Men, jeg ser ihvertfall at hun som enke alt i Nordre Holmefjord 1723.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (328):Det kan vel gå i ball for nokon kvar inn i mellom ... Og ja, det var Elen/Ellen/Elin Hansdotter på Holmefjord eg etterlyste i (304) og (311). Dette fordi eg ikkje fann nokon referanse til gravferda hennar. Men, som det no framgår av (332) og (334) er ho no 'på plass'. Og denne stadfestinga er ei viktig brikke mtp. kronologien på dødsfalla- og dei evt. etterfølgjande skiftene. Innførsla i kyrkjeboka (den 6 nvbr? 1724) seier elles at ho var 'ætatis 60 Aar 2 Maaneder og 8 Dage' då ho forlét Holmefjord og resten av denne verda i 1724. Vi bør elles merkja oss at Elin/Elen Hansdotter budde på Holmefjord i lag med dottera Anne og svigersonen Lt. Hans Chr. Thune; medan mor hennar, Anna Jensdtr. Loß, framleis 'residerte' i einsam majestet på garden Hope.Til (327):Eg har tidlegare (i innlegg 256) påpeikt at Anne Malene, som var det eldste bornet i denne syskenflokken høgst sannsynleg døyr _før_ 1701 sidan ho, i motsetnad til søskena sine; IKKJE er nemnt i FT for året 1701. Og mest truleg døyr ho før 1698, for den jenta som vert fødd dét året fekk som kjent nemnet Anne.Til (325):Eg skal prøva å finna Peder P. Sønderbrog den III (f. 1693) sin konfirmasjon, dersom denne finnest; for å sjå om han kanskje hadde eit ekstra førenamn eller eit mellomnamn (stikkord: Lorentz). Til (327):Eg konstanterer at no er også landsmoder Gro Harlem Brundtland indirekte med i denne tråden, jfr. den første setningen i innlegg (327) Glitrande! ;-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Bare en liten bemerkning til Terjes innlegg nr.335 med ref til innlegg 327. Du skriver i andre avsnitt at Anne Malene ikke var nevnt i 1701 tellingen. Det er ganske neturlig, da dette var et 'manntall' og hvor kvinner bare unntaksvis er nevnt, da helst som enker. Men jeg er enig i antagelsen om at Anne Malene trolig døde før 1698.Forøvrig blir også jeg borte fra nettet til midten av november, og etter det blir det flytting. Så jeg kommer neppe til å kunne bidra med noe her før i desember. Men jeg har ingen grunn til å tro at denne debatten er avhengig av mitt nærvær for å fortsette.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det var vel ikke konfirmasjoner så tidlig som ca 1710.Det viktigste nå blir å finne ut av om det ble skiftet etter Elen i 1741 og Samuel i 1738, og hva disse skiftene evt kan fortelle oss. Se debatt Lenke og mail jeg har sendt dere.Det skal bli svært vanskelig å dokumentere om de to kandidatene vi har funnet i Kbh er 'våre'. Det må være 'klinkende klart'.Da får jeg trolig god tid til å skrive fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Ikke noe skifte etter Ellen P. 1724, Samuel P. 1738 eller Ellen P. 1741. Da er vi nok på stedet hvil gutter.Noen ide om hva vi kan gjøre nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (339):Det var vel kanskje ikkje skifte etter den bornlause Malene Pedersdtr. Sønderborg heller? Det vil altså seia fru Ole Brøgger, d. 1749?Nei, personleg trur ikkje vi kjem så mykje lenger i jakta på dei to brørne i Danmark, Peder og Jacob. Det einaste måtte vel vera om det finst evt. skifter etter dei som ein gong for alle avkreftar- eller bekrefter om dei har tilknytning til Vestlandet og til 'vår' Sønderborg-familie. Når det gjeld Peder er det kanskje mogeleg å finna avmønstringspapira i ein sjømilitær mannskapsrulle for året 1720, men kvar? Og den vil vel berre visa kva han fysisk mønstra av i 1729, og vil vel ikkje nødvendigvis gi oss indikasjonar på kva han hadde tenkt å gjera seinare, - altså som sivilist.Elles så kan eg diverre ikkje sjå at det - til no - er nokon som helst av dei opplysningane vi har avdekka om høvesvis gullsmeden Jacob eller sølvsmeden Peder på Den Kgl. Mønt som knytter dei til kvarandre (bortsett frå yrket samt farsnamn- og etternamn, og dét er vel litt for tynt?). Eg har diverre heller ikkje funne noko som knyter éin av dei, (eller for den saks skuld nokon av dei) til Os og/eller Bergen/Vestlandet.vel, vel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(340) Nå er der jo mange kilder man kan be om oppslag i; LenkeJeg har sagt meg villig til å gjøre det, men trenger, som nevnt i den andre debatten, hjelp til å definere kildene. Jeg har fått meg brukernavn og passord i DIS-Danmark. Dessuten vil Berit Frank-Pagh kunne hjelpe oss om vi er konkrete.Forøvrig er jo dødsfallet til Peder Lorentz Pedersen Sønderborg funnet, men i følge den er han født ca 1673, men det kan jo være feil i KB.A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Gjest Terje Hatvik

Er denne Ulrica Leonora Sønderborg, gift i Kristiansand i 1756 herLenkeidentisk med den Ulrica Sønderborg, f. ca midt på 1720-tallet i København, som er dotter av Peder Lorentz sønderborg, jfr. innlegg 302,303, 310, 321 m.fl. her i denne tråden?Eg har elles ikkje funne noko som helst som ytterlegare indikerar at verksmeister Peder Lorentz Sønderborg i København = matrosen Peder Pedersen Sønderborg frå Os. Tvert om. Når det i skiftet etter grandtanta Kirsten Loss i Bergen i 1733 uttrykkeleg vert sagt at osingen Peder oppheld seg i København men _utan_ å nemna at han var gift, så tyder vel det strekt at han var ugift på den tida. Ergo kan han då ikkje vera identisk med Peder Lorentz.Jamfør her den samtidige opplysninga i det same skiftet som nemner at broren Jacob, sjå innlegg 304-309, 311-313, 316 m.m.) var GIFT og budde i Danmark. Skiftet seier ikkje ikkje _kvar_ i Danmark, så det _kan_ då difor vera at gullsmeden Jacob i Nykøbing (gullsmed der frå 1729 av) på Falster er den *rette* Jacob Pederson Sønderborg, medan veksmeister og myntslagar Peder i Kbhn. er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Til (342):Det føresviv meg (bokmål: foresvever) at med denne Ulrica Eleonora gift i Kr.sand kjem vi inn på den Sønderborg-greina som Geir Kamsvaag Berntsen har forska på, og som _ikkje_ er i familie i Sønderborgane frå Os/Fusa, i alle fall ikkje nær slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hun er datter til Peder Pedersen Sønderborg f på Sørlandet, bosatt i Oslo før Kristiansand, så Danmark, gift med Frk Adeler. Han er forøvrig også far til procuratoeren i Bergen, Ulrik Fredrik Sønderborg. Han som fikk så mange uekte barn i Bergen. Så langt er det ikke funnet at de to Peder Sønderborg er i slekt.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Takk for den (344) - jau, det var nettopp dette eg hadde i tankane, men som eg ikkje hadde heilt klart for meg. har som nemnt ikkje funne noko so helst som tyder på (.... og langt mindre handfaste prov) i danske kjelder på at verksmeister Peder Lorentz Sønderborg i Kbhn, var den same som sjømannen (- krigsseglaren) Peder Pederson Sønderborg den III i Os.Det kan jamvel henda at sjømannen Peder vende heim til Bergen. Det finst to tidlegare sjømenn med namn Peder Pedersen som døyr i Bergen den 30 januar 1751 (eit pussig samantreff, kan dette eigentleg vera éin og samme mannen? Men likevel kanskje ikkje, sidan dei er gravlagde ved to ulike kyrkjer) - og kvifor ikkje, det er då/var då ikkje så uvanleg at sjøfolk etterkvart kjem heimatt??Peder Pedersen k af søfarende huus Des 30 1751 DK[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=bedo1668&medbilete=&sokpostnr=1#a0>LenkeogPeder Pedersen m een gammel mand af dett søefarende Des 30 1751 SJ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Godt nyår, Terje.Eg møtte vel veggen, som det heiter, for vel ein månad sidan, men har så smått byrja å tenke på om vi skal starta opp att.Hadde dessutan lova ei elktsbok etter tippoldefar Ingebrigt. Hadde lyst å få den ferdig til jul, og det klarte eg. Det vart julegåva til slekt og vener, du kan lese henne på http://home.online.no/~harmell/Så var det dette teppet etter Magdalena Galtung og Hr Rasmus. Det var ei sterk oppleving å vera på konserveringsavdelinga til Bergen Museum og få ta og sjå på teppet frå 1650. Det sette meg næ'rast heilt ut av spel, om eg så kan seie. Dette kjem eg tilbake til. Har bilete, men dei får eg ikkje legge ut, då det skal takast bilete av Bergen Museums eigen fotograf til den bruk. Nok om det.Eg synes du skal undersøke om der er skifter etter den eine/ dei to Pederane i Bergen.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Godt år til deg òg, Arnfrid! Håpar du er utkvilt no.Ja, eg forstod det nesten slik at du halvvegs var blitt 'herbivor' som det heiter på fint, dvs. gått i dvale. Alt- og alle treng som kjent å kvila litt inn i mellom øktene, få seg høvelege porsjonar med kvile og kontemplasjon. Og vinteren er no ei passande årstid til den slags :-))Eg har allereie undersøkt om det finst skifter etter Pederane, eller i det minste ein av dei, men eg fann ingenting her på nettet som tyder på dét. Heller ikkje i Sollied sine avskrifter. Eg kan sjølvsagt be Statsarkivet sjå etter, eller i alle høve finna ut om dei to omtala gravferdene eigentleg berre er éi-.Ser elles at eg skreiv i (345) at dei to sjømennene døydde i januar 1751. Det er heilt feil, og som det tydeleg framgår av det eg 'saksa inn' der var det den 30. desember 1751 dei to sjømennene gjekk i jorda - både her og der i Bergen by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

flg protokoller er aktuelle:Skiftejournaler 1728-1807Forseglingsjournaler 1734-1807Skifteutlodningsprotokoller 1716-1979Skifteakter 1733-1844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Den e' go' Terje.Da avslutter jeg for i kveld, og vet neimen ikke hva jeg skal starte på i morgen. Vi får se når vi våkner....Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Hatvik

Vedkomande Marie/maren Pedersdtr. Sønderborg, f.1689 i Os, kan det vera ho som vert gravlagd her?:Maren Pedersd. k av enckehuuset Des 13 1742 StJ LenkeNår eg trur det er mogeleg at kanskje akkurat *denne* Maren = Maren P. Sønderborg, så er det fordi hoa) er enkje b) vert gravlagt ved St.J, noko også mannen hennar, Anders Edenberg, vart. c) Dessutan veit vi at den ugifte søstra Ellen _også_ blir gravlagt frå St.J - i 1741, altså året før. Kan det tenkjast at Ellen ei tid har vore 'tyende' (hushjelp) hos Maria og Anders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.