Gå til innhold
Arkivverket

[#61507] Pernille Olsdatter - Leiret, Vinger - Kongsvinger 1759


Gjest Finn H. Bakken
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn H. Bakken

Kan noen hjelpe med foreldre - dåp til denne dame - Hun fikk et uægte barn -døpt 9. mai 1759 i Leiret Vinger,Hedmark. Barnefader Arne Gundmundsen Thejsen Nes, Romerike som døde senere i 1759. Finner henne viet 16.nov. 1762 i Vinger med Niels Arnesen Brandt. De fikk iallefall en sønn Hans Jacob- døpt 1/8-1762 i Vinger. De flyttet muligens til Kongsberg - finner hennes barn Arne konfirmert der 1774- og han giftet seg der 1782. Finner skifte 14.11.1801 på Kongsberg etter afgagne Pernille Olsdatter Vinge- med mann Niels - død 1808 - samt som står gjenlevende Arne Arnesen (Nielsen) Brandt og datter Henrica Mat. Elle. Nielsdt. Brandt- 22 år. Finner ikke Pernille gravlagt Kongsberg og hun er heller ikke på folketelling 1801.det er en 'dame' som ble døpt i Vinger 22.03.1736 med navnet Petronelle, men noen eksperter mener at Pernille og Petronelle ikke stemmer overens. har lett også i Nes, Romerike men ikke noe hell så langt.Er det f.eks en oversikt over de som bodde i Leiren ca. 1760 og hvor de evt. kom fra - er takknenmlig for innspill.mvh finn bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H. Bakken

re Pernille Olsdatter i Leiret- Kongsvinger 1759 -jeg prøver en gang til om det ikke er noen som har rede på eller vært innom denne dame ?mvh finn bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Finn Sollien

Pernille kan ha fulgt med barnefaderen fra annet sted til Leiren under Kongsvinger festning. Har sjekket nabosogna, finner ei i Aurskog døpt 25/8 1720 med far Ole skredder. Ole skredder kan ha vært ved en militæravdeling. Ekstraskatten 1762, har du sjekket den? Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn H Bakken

Takker navnbror Finn (Sollien) for innlegg. Skal prøve få sjekket det.I mitt første innlegg skrev jeg at jeg ikke klarte finne Pernille død/begravet. Etter flere forsøk har jeg klart finne henne begravet Kongsberg den 1. november 1800 - 64 år. - side 274. Dette skulle da tilsi født 1736 pluss/minus. (Kanskje litt for langt unna 1720???) Håper fortsatt hjelp komme nærmere.mvh Finn H Bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.