Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gisle Hersvik

[#61586] Anders Anderson Leknessund f. 1873, d. 1916 i Rio de Janeiro - Opplysningar?

Recommended Posts

Gjest Gisle Hersvik

Anders (eller Andreas) Anderson Leknessund f. 2.4.1873 drog til Amerika i 1902: Lenke, men døde, ifølge BB for Solund, i Rio de Janeiro i 1916.- Er det mogeleg å finne ut nøyaktig dødsdato/stad og kvar han evt. er gravlagd?MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Er det nokon som har tips om kvar eg kan finne denne informasjonen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Solveig Håklev

HeiRiksarkivet i Oslo skal ha en database fra UD som inneholder nordmenn døde i utlandet,gjelder norske statsborgere og att det ble sendt melding til NorgeMvh Solveig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Takk for info Solveig.Då prøver eg der.MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Har prøvd og fekk dette svaret, så då må eg nesten be SAB om innspel.'Det finnes ingen database over døde nordmenn i utlandet i arkivene etter Utenriksdepartementet. Derimot har vi søkt i Utenriksdepartementets arkiv over arvesaker etter døde nordmenn i utlandet, men kan dessverre ikke finne opplysninger om A. Leknessund.Vi beklager å ikke kunne være til hjelp i denne saken, og anbefaler Dem å ta kontakt med Statsarkivet i Bergen.'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Bygdebokforfatteren kan ha funnet sin kilde hos slektningene, som rimeligvis har mottatt brev om doedsfallet.Eller han kan ha funnet opplysningene i kirkeboken i Solund, der presten kan ha mottatt brev, for viderelevering til slektningene.Eller A. Leknessund har staatt som sjomann i rullene for Innrulleringssjefen i Bergeen, og meldingen om dodsfallet vil da kunne finnes der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gisle Hersvik

Takk!Eg får då først prøve prestekontoret i Solund.Kven sit forresten på rullene for Innrulleringssjefen i Bergen?MVH Gisle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Yngve Nedrebø

Statsarkivet i Bergen har arkivet etter Innrulleringssjefen i Bergen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.