Gå til innhold
Arkivverket

[#61644] Hans Vestfossen Torgersen - USA emigrant


Gjest Tom Bjørnrud
 Del

Recommended Posts

Range Pool Hall Gunman Will Face Hibbing Jury (News Article) Date: 1922-06-21; Paper: Duluth News-Tribune, published as: The Duluth News Tribune.

bilete5530.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Two Injured, One May Die as Result of Range Gun Affray (News Article) Date: 1922-06-17; Paper: Duluth News-Tribune, published as: The Duluth News Tribune.

bilete5531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Criminal Cases Crowd Docket in Virginia Court Check Theft Brings State Prison Sentence; Heavy Bail (News Article) Date: 1922-09-12; Paper: Duluth News-Tribune, published as: The Duluth News Tribune.

bilete5532.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens tilfeldig:Den Hans Foss som er omtalt og blr tiltalt angrep altså en kar ved navn Nick Rodovich.'Vår' Hans Foss hadde i sin tid et homestead i Itasca county i Minnesota.....Se her:World War I Draft Registration Cards, 1917-1918Name: Nick RodovichCity: Not StatedCounty: ItascaState: MinnesotaBirth Date: 1881Race: White

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Ja, du sier noe.... Kan jo kanskje være grunnen til at han ikke ønsket å gi lyd fra seg også.....Jeg tar opp tråden igjen imorgen, må få ett par timer søvn før jobb igjen, men klarer nesten ikke å legge fra meg dette heller, veldig spennende!!Takk igjen Jon!Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Tok litt tid, men nå er jeg tilbake igjen. Hvor var det du fant de utklippene? Er det noe søkemotor for den slags? Om han ble dømt for mord, kan han ha slippet ut allerede 7 år senere? Eller kan ha rømt fra fengsel tro? Finnes det noe register på insatte i det lokale fengselet noe sted?Mye spørsmål, takker for alle svar!Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg måtte bare lese denne utrolige historien! Så spennende hva man kan oppdage gjennom slektsforsking.Lykke til med fortsatt søking for deg.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Ingen som vet om noen lokale historiske fengselsregistere? Eventuelt peke meg i en retning for å oppdrive denne informsjonen?Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tom.Avisutklippene er (som du ser) hentet i fra avisen 'Duluth News-Tribune'. De historiske avisene er skannet og OCR-tolket og er søkbare her: [url="http://www.genealogybank.com>http://www.genealogybank.com For å finne ut om dette er rett mann, eller om det er en navnebror dette er snakk om må du vel til arkivene i Virginia court i St. Louis county i Minnesota:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Etter en pause har jeg nå satt igang igjen, jeg sendte idag forespørsel til St. Louis County, så får vi se hva de svarer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Hei!Fikk svar idag, dessverre kunne de ikke hjelpe meg i Virginia, se svaret jeg fikk under. Nå begynner jeg å miste motet, noen som har noen forslag?'Mr. Bjornud,Our office is in receipt of your request to check the records regarding Hans Foss and an incident that occurred in 1922. I want to let you know that both the Virginia Court Administrator's Office and our Hibbing Office checked the record books we have and did not find any criminal information regarding Hans Foss. We even checked under the name of Hans Torgerson Vestfossen and did not find anything under that name either.I am sorry we were not able to help you. The only suggestion I would have for you is to check out the Minnesota Discovery Center website.Susan Roerig Court Operations Supervisor St. Louis County - Hibbing 1810 E 12th Ave Hibbing MN 55746'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Til innlegg nr (35): Dersom det kunne vera av interesse: At Elen Kristine Olsdotter var i Sauda i 1900, 'av alle steder!, er ikkje så underleg. Torger Hansen og Elen Kristine Vestfossen kom nemlege til Sauda i byrjinga av 1880-åra der Torger fekk seg arbeid i ei nyopna sinkgruve i Allmannajuvet, og der blei dei til gruvene vart nedlagde heilt sist i 1890-åra. Medan dei var i Sauda fekk dei borna: Oskar Vilhelm f 1884 d 1889, Hilda f 1886, Selma f 1888, Olga f 1890 og Torvald f 1892. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest arnvid lillehammer

Til innlegg (1). Hans var ikkje født 31. oktober, men 30. oktober 1870 etter kyrkjeboka, og vart døypt 13. november. Vennleg helsing Arnvid L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bjørnrud

Det var morsom lesning, jeg har faktisk blitt far til en jente idag og hun skal hete Selma. Mao. het hennes oldefars tante det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Tom Bjørnrud

Jeg og svigermor tenker å reise til Minnesota og prøve å komme til bunns i hva som egentlig skjedde med denne Hans T Foss. Før vi reiser må vi imedlertid få hjelp av noen 'onsite'. Noen som kan tipse om hvem vi bør kontakte/gjøre avtale med?Tom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.