Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#62106] Familien Julien i Kolvereid

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold
Gjest Iver Mosvold

Svenske 1700-talls kilder er på ingen måte noe jeg har særlig peiling på, og det er vel heller ikke uvanlig at det ikke lar seg gjøre å finne foreldre til en som er født omkring 1765, når man ikke har noe mer presist utgangspunkt enn kongeriket Sverige.Men en ting ser ut til å være utelatt i vurderingene i denne tråden, og det er navnet GYLDENSTEN, som ble brukt da Andreas Gyldensten (Julin) og Grete Svendsdatter ble foreldre til ANDREAS (døpt i Overhalla 7.jun.1802 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16461&idx_id=16461&uid=ny&idx_side=-64>Lenke ), og som en annen her på forumet også har forhørt seg om

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Det ser ut som denne saken er vanskelig å komme videre med denne saken. Men jeg skal forsøke å etterlyse Gyldensten i Sverige å se om jeg får noe napp. Gyldensten navnet skal nok være med. Det kan jo godt hende at Andreas har vært innom gården Julien i Hedemark en kort periode og det er derfra han har tatt navnet. Det er noen grener som vil være veldig vanskelig å komme seg videre med.Mvh. Tordis Johnsen

Gjest Margaret Miller

Her er familiene Julin i Brønnøy Nordland: Jon Andreassen Julin f. 1819 d. 1908, sønn av svensk smedmester Andreas (Ellingsen Gyldensten?) Julin og Karen Olsdtr. (Slaattet, Skaftnesmoen Foldereid. Jon g. 1846 og 1855 i Brønnøy. Bosted Skomo indre. Andreas Andersen (Andreassen) Julin f. 1802 d. 1884 Mossem Brø., sønn av svensk smed mester Andreas (Ellingsen Gyldensten?) Julin og Grethe (Margrethe ved død i 1807) Svendsdtr. Homstad, Overhalla. En bror Ole (Olof) f. 1806 Overhalla d. 1841 Lund Brø. ugift. Andreas g. 1835 Brø. Bosted Skomo indre.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.