Gå til innhold
Arkivverket

[#62106] Familien Julien i Kolvereid


Gjest Tordis Johnsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Morten Søgård

Uff, glemte å si at Hof kommune i Solør,Hedmark ikke eksisterer lenger, men ble innlemmet i Åsnes kommune på 60-tallet. Så etterlysninger for Hof må tas under Åsnes rubrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Dette er et utrolig puslespill. Men hvis Andreas Julin var født i Sverige så skulle de jo ha funne noe på han der også.Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Svenske 1700-talls kilder er på ingen måte noe jeg har særlig peiling på, og det er vel heller ikke uvanlig at det ikke lar seg gjøre å finne foreldre til en som er født omkring 1765, når man ikke har noe mer presist utgangspunkt enn kongeriket Sverige.Men en ting ser ut til å være utelatt i vurderingene i denne tråden, og det er navnet GYLDENSTEN, som ble brukt da Andreas Gyldensten (Julin) og Grete Svendsdatter ble foreldre til ANDREAS (døpt i Overhalla 7.jun.1802 [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16461&idx_id=16461&uid=ny&idx_side=-64>Lenke ), og som en annen her på forumet også har forhørt seg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Hallo! Det ser ut som denne saken er vanskelig å komme videre med denne saken. Men jeg skal forsøke å etterlyse Gyldensten i Sverige å se om jeg får noe napp. Gyldensten navnet skal nok være med. Det kan jo godt hende at Andreas har vært innom gården Julien i Hedemark en kort periode og det er derfra han har tatt navnet. Det er noen grener som vil være veldig vanskelig å komme seg videre med.Mvh. Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Her er familiene Julin i Brønnøy Nordland: Jon Andreassen Julin f. 1819 d. 1908, sønn av svensk smedmester Andreas (Ellingsen Gyldensten?) Julin og Karen Olsdtr. (Slaattet, Skaftnesmoen Foldereid. Jon g. 1846 og 1855 i Brønnøy. Bosted Skomo indre. Andreas Andersen (Andreassen) Julin f. 1802 d. 1884 Mossem Brø., sønn av svensk smed mester Andreas (Ellingsen Gyldensten?) Julin og Grethe (Margrethe ved død i 1807) Svendsdtr. Homstad, Overhalla. En bror Ole (Olof) f. 1806 Overhalla d. 1841 Lund Brø. ugift. Andreas g. 1835 Brø. Bosted Skomo indre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Johnsen

Tusen takk for den nyttige informasjon. Det er disse som er familien til min ane Ole Andreas Julien f. 1813.Mvh Tordis Johnsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.