Gå til innhold
Arkivverket
Gjest erling t. endresen

[#62440] marthe malene johannesdatter f. 1844 Manger, Hordaland

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hei[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11607&idx_id=11607&uid=ny&idx_side=-72>LenkeMarthe Malene Johannesdatter Vågenæs er ført som datter til Johannes Pedersen og Oline Johannesdatter Vågenæs.Johannes Pedersen Sylte, 25 år og og Oline Andresdatter Vågenæs, 20 år, ble gift i Manger 26.06.1831. De fikk flere barn, siste et dødfødt barn i 1847, før det er siste barn Johanne f. 29.01.1842. Marthe Malene er altså ikke ført som Oline Andersdatters barn. Også ved konfirmasjonen kalles Marthe Malenes mor Oline Johannesdatter Vågenæs.Jeg finner ikke noe ekteskap til Oline Johannesdatter og Johannes Pedersen Vågenæs.Noen som kan fortelle meg om Johannesdatter er en feilføring for Andersdatter i 'tilfellet' Marthe Malene?Med andre ord: Er dette også moren til Marthe Malene f. 1844?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Ann-Mary Engum

Lenke vtil vielsen i 1831:Johannes Pedersen Sylte,25, og Oline ANDERSDATTER Vaagenæs,20, gifter seg 26 juni 1831,Manger: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11606&idx_id=11606&uid=ny&idx_side=-224>LenkeFedrene het Peder Olsen Sylte og Anders Willumsen. Forlovere var JOHANNES PEDERSEN WAAGENÆS og Johannes Willumsen Waagenæs: Lenke Dåpen til Johanne ,født 29 jan 1842:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest erling t. endresen

Ja, det ser jeg nå. Det kan være en mulighet. Marthe Malene er ektefødt. Finner vi foreldrenes eventuelle ekteskap, hvis det er den andre Johannes pedersen som er hennes far?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.