Gå til innhold
Arkivverket

[#62462] Hvem var Augustinius Larsen fra Kristiansund?


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Augustinus Larsen fra Kristiansund fikk 25.04.1873 sønnen Anton i Surnadal med Marit Pedersdtr. Sveen f. 22.11.1844 i Surnadal. Kirkeboken for aktuell periode i Kristiansund er tydeligvis brannskadd. Finns det andre måter å identifisere Augustinius på? Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Fornavnet Augustinus har vært og er vel fremdeles sterkt knyttet til Aure. Kanskje det kan finnes noe om utflytting av en Augustinus Larsson fra Aure til Kristiansund i det aktuelle tidsromet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torodd Kinn

Augustinus Larsen burde jo vere å finne i FT1865, men eg kan ikkje finne nokon i rett alder med opphav i Kristiansund.Derimot finn eg denne karen, Augustinus Sivertsen i Stangvik: LenkeHan er frå Kristiansund og har ein alder som kan passe. Og det skulle ikkje forundre meg om farsnamnet er feil -- for det er ein annan Augustinus Sivertsen like før. Denne andre Augustinus-en skal heilt klart heite Sivertsen, for han er son av husbonden Sivert Andersen.Dette kan sjølvsagt vere eit gedigent feilspor, men som sagt: Augustinus skal jo normalt vere å finne i FT1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen
LenkeHer blir det konfirmert i Kristiansund en Augustinus (Marthinius With Aasgård), føst 1843, som er sønn til Sivert... kan jo være den du sikter til i forrige innlegg?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.