Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#62583] Lars Nielsen og Maria Pedersdatter

Recommended Posts

Gjest Torodd Kinn

FT1801 opplyser om alderen deira: LenkeLars skal vere fødd rundt 1766, Maria rundt 1768.Ettersom Lars er bonde på Nystein, er det nærliggjande å tru at han er derifrå. Ev. kan Maria vere derifrå. Eg ville ialfall starte med å leite i Bamble, og kvifor ikkje sjekke bygdeboka:Bygdebok for Bamble, bd. I: Gårdenes historie til omkring 1814, ved C.S. Schilbred, 1968vh Torodd

Gjest Inger-Marie Næsset

Tusen takk for hjelpen. Nå har jeg på FS funnet en Maria Pedersdatter Glittum født 28.12.1766. Lurer på om det kan være den rette? Jeg får prøve å låne bygdebok for Bamble på biblioteket.Mvh. Inger-Marie

Gjest Gunn Huglen

I kirkeboka for Bamle fant jeg barndåper til Peder Larsen Glittums børn. For meg ser det ut til at det muligens er tvillinger? En sønn Tarjer og en datter Maria . Se 3 rubrikk 28 des. 1766 LenkeLitt forvirrende, men prøv med 150% forstørrelse for å tyde dette.Gunn

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.